Till dig

min älskade syster...

Som en lugn och stilla bris
Tröstande och varm
Som en moders hand på öppna sår
Som en kärlek utan pris
En tanke utan harm
Vill du följa mig vart än jag går
Är du här hos mig nu

Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig
Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg jag tar

Åh, jag kan se att det som var
Leder till nåt mer
Åh, jag kan känna hur min rädsla flyr,
Det är du som ger mig svar
Och gråter när jag ler
Vill du stanna här tills dagen gryr
Kan du höra mig nu

Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig
Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg jag tar

Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig
Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg

Åh, jag lever
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig
Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg jag tar

Du kommer alltid att fattas. Livet fortsätter men med ett tomrum, en svart fläck, ett hål som aldrig kan ersättas. Du skulle ha blivit moster... Det blev du säkert, på en annan plats....

Kommentarer
Postat av: Lena IsakssonÅh vad ont det gör i mitt hjärta

Åh vad ont det gör i mitt hjärta. Jag önskar så ofta att hon skulle vara med oss bara för en dag. Tänk vilken fin och humoristisk moster hon skulle vara. Jag tror att hon alltid är med oss hon är nog nyfiken på Herman. Det är som du skriver att livet fortsätter men det blir aldrig mer som förr det är alltid någon som felas.Kram

2010-02-19 @ 13:33:24
Postat av: Emeli

Jag ryser när jag läser och tårarna rinner ner för mina kinder... Hon kommer alltid vara med både dig och Herman, hon vakar över er! Många kramar!

2010-02-21 @ 12:13:57
Postat av: Sandra

Så fint Malin. Med tårar i ögonen. Det är hemskt att mista en nära en tomhet som är så otröstlig. Hon hade säkerligen varit stolt över dej! Kramar om.

Postat av: Ankan

Det är klart att Linda är med, på något sett, någonstans... KRAMAR!!!!

2010-02-22 @ 18:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback