Hurry hurry

Det e inte lätt att hinna med allt. I dags ka vi till bvc och då får man börja planera flera timmar innan så allt klaffar:)

På hemmafronten har det som vanligt varit upp och ner... Mest ner! I lördags fick Thomas magsjuka och har varit sängliggande tills i går. Herman och jag har bott i sovrummet och Thomas i vardagsrummet, en toalett att dela på! Underbart! Herman har varit jätteorolig och skrikit och inte velat komma till ro, inte så konstigt kanske med en mamma som livrädd för att både hon och han ska bli sjuka! I dag är Thomas frisk iaf och jag har inga känningar, håll tummarna!

Amningen! Det ständiga orosmomentet! Har börjat ge lite mer ersättning nu och plutten är mer nöjd. Tror att han är är väldigt hungrig och jag är nästan säker på att min mjölk inte räcker. Efter att vi har ammat båda brösten sover han kanske i 30 minuter, vaknar och är hungrig! Vet fortfarande inte hur jag ska göra i längden!

På fredag åker vi till skåne och stannar i en vecka. Känns skönt att komma utanför de här väggarna ett tag. Tror även att Herman kommer att uppskatta lite miljöombyte, och en gladare mamma:)

I går log han för första gången, mitt hjärta smälte:)



Kolla sötfötterna....


Är chockad över hur fort han växer. Använder redan stlk 62!

Nu ska jag fixa det sista innan bvc!

Kommentarer
Postat av: Maria Krüger

Sååå himla söt och fin han är Herman!! Jag kan inte sluta titta på "sötfötterna". Hoppas ni får en underbar vecka i skåne. Hälsa grabbarna! Kramar Maria

2010-02-24 @ 14:07:28
Postat av: kristina

hej malin...

Ja du jag känner igen allt du skriver så var det för mig med med mitt första barn. Alla på bvs sa ja jätte bra att amma din mjölk räcker för honom han är mätt du är bara nervös. tll slut orkade jag inte lyssna på dom och gav kristian ersättning han va nöjd i timmar ammade honom imellan men mest ersättning på nätterna ammande jag. Han grät mycket hade kolik då viste jag inte att det fanns miniformdroppar det sa dom inte på bvc.... Till flickorna gav jag dropparna dom hjälpte. Malin gör som du känner är bäst visst kan dom mycket på bvc men ibland överdriver dom. Täncker på dig. Kram pungen

2010-02-25 @ 09:15:52
Postat av: Linda

Så söt han är!! :)

2010-02-25 @ 21:40:08
Postat av: Kicki

Hej!!

Vilken fin kille ni har fått. Grattis. Livet ändras mer än vad man tror när man blir fler i familjen. Man är ju så orolig för allt, framförallt maten i början. Jag vill inte komma med något råd men jag kan ju skriva om min erfarenhet. Jag ammade i nån månad med både grabbarna men till slut så gav jag ersättning bara, och det blev en sån ro i hela våran familj dom sov hela nätterna och dom var nöjda både dag och natt. Sen vet jag att jag tänkte att det skulle vara jobbigt om jag fick värma välling på natten men om det hände så var det bara en gång kanske och hellre det än vakna stup i ett. värma vällingen i micron tog ju typ bara 15sekunder.Jag kommer nog göra likadant med det barn jag väntar nu med. Det viktigaste är att det känns bäst själv. Tänker på er hälsa familjen

2010-02-27 @ 14:24:59
Postat av: Sandra

Vad underbart söt Herman är, ja gud vad han har växt! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback