Stress

Trodde nog att vardagen skulle vara lite mer harmonisk som småbarnsförälder. Är absolut inte missnöjd, älskar att vara med Herman men det är absolut inte guld och gröna skogar! Herman bestämmer hur dagen ska bli!

Just nu gillar han babygymmet men han hatar att ligga och titta på det själv så jag tillbringar stor del av min dag på golvet. Men man får gör det bästa av det. Man kan ju både äta, sova, läsa tidningen, öppna posten och ringa samtal på golvet!
Två bilder från en golvdag:




Thomas har köpt hörselskydd till Herman, han är redo att följa me dpå dans nu. Vi poppade på som bara den och han reagerade knappt :)


Det händer så mycket. Flera gånger i veckan tycker jag att jag märker hur han utvecklas. Har har upptäckt sina händer nu. Han kan plocka ur nappen själv, men har har inte fattat hur man får tillbaka den men han vet att den hamnar på plats igen om han skriker :) Han har blivit mycket stadigare också!


Fredag igen och vi ska bara ta det lugnt!! Thomas mage håller på att ge upp, han har ju en ovanligt stessig och pressande vardag, allt ska gå ihop! Det e inte lätt att vara nybliven pappa och nystartad egenföretagare!

Får jag sova i helgen ska jag pyssla om mitt hjärta!!


Kommentarer
Postat av: Lina B

Hej kära vänner! Kul att se er igen, om än bara på bild:). Jag ringde nyss, men inget svar. Imorgon börjar Ossian på dagis, ska bli så spännande. Vi är så glada att vara hemma igen, har saknat lilleman som galningar. Ändå väldigt skönt att han inte var med. Vi kunde slappa och bada hur vi ville och han slapp all röra med hotellbyten, väntan mm.



Ring när du har tid. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback