Mitt hjärta blöder!

Herman är sjuk och jag kan inte göra någonting!

I går natt märkte jag att han var annorlunda, ville inte äta så mycket och de han fick i sig spydde han upp. Tog tempen, lillplutten hade 39,1.
Ringde till sjukhuset och blev vidarekopplad till sjukvårdsupplysningen, en jättebra sköterska lugnade mig, pratade med en läkare och tyckte att vi skulle åka in till barn på morgonen.
Hade inget febernedsättnade hemma (kände mig som världens sämsta mamma), men Herman somnade om och när han vaknade hade han 38,6.
Åkte in till barn. De tog blodprover, tittade i öronen, halsen. lyssnade på hjärta och lungor och klämde på magen. Allt verkade bra förutom att Herman var väldigt besvärad när han kände på magen, annars sov han sig igenom allt utan blodprovtagningen.
Läkaren trodde att Herman hade fått i sig någon bakterie. Återigen kände man sig som världens sämsta mamma som förmodligen hade slarvat med nappar eller nappflaska! När vi kom hem kom mamma och pappa och tittade till oss. Skönt när man känner sig så maktlös!
I dag mår han bättre. Feber i morse men feberfri nu på eftermiddagen. Han äter bra men har fortfarande diarré. Känns som han hade någon form av maginfluensa...
Jag vill aldrig mer att han ska vara sjuk. Som jag älskar detta lilla liv!

I kväll skulle vi egentligen ha lite gäster och bjuda på porterstek men det fick vi avstyra. Vi ska äta porterstek ändå men vi får hoppa över vinet!

Annars så har det ju varit fantastiskt väder i slutet av veckan. Jag har bränt näsan i solen, (som vanligt), gått långa promenader och verkligen tagit tillvara på tiden som hemmamamma :)

Har träffat Annika, Axel, Jenny, Hugo och en gravid tjej som hette Ester. Vi fikade och snackade på Stures. Trevligt och kul, vi kommer nog att träffas igen!
Fick lite flaschback när jag såg en gravidmage och pratade om väntan på att föda barn. Det var ju inte länge sedan som jag satt hemma och bara väntade på att värkarna skulle dra igång. Tiden går fort och så mycket som ändras. Livet kan inte bli bättre än vad det är, när Herman är frisk alltså:)


Kommentarer
Postat av: Karro

Det är som jag säger: det värsta med att ha barn är när de blir sjuka eller slår sig för då mår man så dåligt själv. Kunde man så skulle man byta med dem med en gång. Jag vet precis hur du känner dig, hjälplös. Men hoppas att han är bättre i morgon och framför allt på måndag så ni kan kómma hit. Säg gärna till när ni har träff på Stures igen, jag hänger gärna på om jag får. Är i ganska stort behov av att träffa andra mammor.

Kram!

Postat av: emelie

Malin! du är den bästa mamma Herman kan ha! bakterier finns överallt och det går inte skydda sig mot dem, fast man vill. Hoppas att Herman kryar på sig snart och känner sig bättre. Jag lagade porterstek i fredags, vilket sammanträffande.. Det är ju så himla gott. Kram på er

2010-04-17 @ 23:54:09
Postat av: Lena Isaksson

Malin du är den bästa mamma som finns men barn blir sjuka ibland tyvärr. Men det är inte roligt att se Herman hängig och trött men det känns skönt att veta att han har blivit bra igen. Kram mamma

2010-04-18 @ 16:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback