Visste inte vad trötthet var innan!!!

Har varken haft tid eller ork att blogga på sista tiden... Vad har hänt sen sist då??

Shoppat en massa i Ullared, en super rolig resa med mina jobbisar.

Haft fest hos oss med Sofia, Andreas, Sofie, Erik, J:et; Markus, Björn och Christroffer. En jättetrevlig kväll men efter en middagsbjudning e man ganska slut... Hamnade i soffan ganska tidigt, tur att de har överseende:)

Haft en romantisk weekend i Stockholm med Musikalen Buddy Holly, restaurangbesök, mysiga fik, shopping, Vasa och ett annat inredningsmuseum. Det bästa av allt var givetvis en massa tid med kärleken:)

Vaccinerat mig mot svinis, kändes som om armen skulle ramla av men nu e det gjort och det känns skönt även om jag var tveksam.

Varit hos Barnmorskan.

Gravidinfo:
Väger nu 78 kg, helt ok faktiskt, hade bara gått upp 1 kg på 3 veckor:) Magen hade vuxit eller kanske ska jag säga krympit in i den normala kurvan.
Mitt Hb hade sjukit till 100, äter ju massor av saker som innehåller järn men det hjälper ju inte. Ska ta 2 st. tabletter per dag nu.
Blodtrycker var 150/80, och det är inte ok! Barnmorskan skulle prata med läkaren om ev. sjukskrivning. Hoppas jag kan fortsätta jobba för annars kommer jag att bli galen!
Hjärtljuden var lite svåra att höra den här gången men efter mycket letande pickade det på i 142 :) (tyder nog på en tjej).


Har haft en period av energi nu men den verkar ha försvunnit helt nu. Är trött och matt nästan hela tiden. Huvudvärk och yrsel. Känner mig verkligen GRAVID!




Här kommer lite andra bilder:
(Thomas, mina fantastiska viltbiffar, jag i gamla stan, Stockholm, gamla stan).
    

I morgon är jag ledig och det ska bli så skönt. Ska nog bara sova och vila.
I kväll kommer Thomas hem lite sent men sen blir det Bonde söker fru och myskväll:)

Nu ska jag göra mig en leverpastejsmörgås med persilja och ett glas apelsinjuice, allt för att få tillbaka energin!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Har man ett Hb på 100 är det väl inte så konstigt att du är trött!! Hoppas det stiger så du orkar med dig lite mer. Du kanske bara kan gå ner i tid eller byta till något administrativt på jobbet, de har de ju skyldighet till. För det blir ju som du säger en lång väntan om du blir helt sjukskriven nu... Ha det underbart å ta hand om dig!!!

2009-10-22 @ 10:19:51
Postat av: Carro

Fina, fina magen!! DU gör det bra som jobbar vidare och kämpar! =) Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback