Julbord med kollegorna!!

I går var sjusköterskorna från jobbet här på julbord. Supertrevligt, roligt och mysigt att träffa dom igen. Höra lite skvaller (de hade dock inte så mycket att svallra om), och bara prata!

Emelie och söta Ella, Katja och söta Enzo, Sandra och Emelie hugger in på julbordet!!
   

I går var jag även hos barnmorskan så här kommer lite gravidinfo:
Blodtycker var 150/80, högt men stabilt. Hjärljuden 150, magen ligger över sin kurva och jag fortsätter att hoppas att bebisen inte väger 5 kg.! Väger nu 83 kg, känns hemskt men jag kan verkligen inte göra någonting åt det nu. Först var 80 kg en skräck, nu börjar jag tänka: bara det inte blir 90 kg!!!
På namnfronten har vi inte blivit klokare, nya namn dyker upp hela tiden, men det är Thomas som är en idéspruta!
Händer och fötter är som ballonger, och ont gör det! Annars mår jag väldigt bra, kan andas bättre och minimalt ont i höfterna. Lillen är väldigt aktiv och sparkan på, ibland får man nästan peta tillbaka en fot.
Några bilder också, spricker jag inte nu så gör jag det aldrig! v.35!! (Det kan vara 7 v. kvar och då vet jag inte hur det ska sluta!).
  

Har börjat tänka en del på förlossningen. Har hört både skräckhistorier och vackra historier. Antar att det kommer vara någonting där imellan. Känner mig väldigt förväntansfull, ska bli en upplevelse och jag har läst en del om hur man ska tänka, möta smärtan osv. Förstår att det är som bortblåst när man väl ligger där men jag ser det som en utmaning!!

I helgen ska vi fira pappa som fyller år, titta på luciatåg i kyrkan, åka till IKEA, handla julklappar och försöka att få ordning på barnrummet!

Huset vi tittade på har potential men herregud vilket renoveringsobjekt! 900 000 är utgångspriset och för det får man i stort sett bara ett skal. Allt måste göras! Vi är intresserade men gärna för mindre pengar så vi får se hur det går med budgivningen!

Nu ska jag sträcka ut min kropp!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för en mycket trevlig kväll! O väldigt god mat, det gjorde vi bra ;) ser fram emot fler sådana myskvällar!

2009-12-11 @ 21:12:30
Postat av: ELin

Herregud vilket kula!!!:)

Ett boktips inför förlossningen; Att föda skriven av Gudrun Abascal (?) Grymt bra förberedande inför förlossningen, oavsett hur den blir.

Lycka till!

2009-12-12 @ 09:07:43
Postat av: Elin

Ok, är det tre kvällar alltså, jobbigt eftersom jag inte är hemma någon av kvällarna..:( Måste kolla upp det!

2009-12-12 @ 12:55:23
Postat av: Malin-mamma till sam TÄVLA HOS MIG!

OJ oj ingen dålig kula du har tjejen!:) HElt säker på att det är en tjej! Vågar nästa sätta pengar haha.

Postat av: Therése

Hörrö du, vart har du gjort av naveln? ;)

Jag kom upp till 100 förresten, slå det om du kan!

2009-12-12 @ 15:17:48
URL: http://viripiri.blogspot.com
Postat av: Therése

Jag gick upp knappa 15 kg och har gått ner alla dem igen. Så du som är höggravid väger iaf mindre än jag, haha! De där nästa 15 kilona tänkte jag att Viran skulle hjälpa mig med i och med amningen men hon verkar inte riktig med på noterna. Eller är det allt julgott som förstör!? ;)

2009-12-12 @ 16:44:42
URL: http://viripiri.blogspot.com
Postat av: Lina B

Shit, vilken mage! Den är stor, men den är rund och fin och innehåller nåt fantastiskt! Nu är det inte långt kvar, ska bli så sjukt spännande. Hoppas ni hittade nåt på Ikea. Vi är klar med väggarna i bastun, har packat släpvangnen full inför resa till tippen, handlat mat, juklappar, relaxgrejer, byggmaterial mm, börjat städa lite osv. Nu är vi helt färdiga och helgen är slut... En vecka till Ossian födelsedag och en hel del kvar att göra!



Kram kram

2009-12-13 @ 21:22:51
Postat av: ankan

Jisses Malin den där magen har ni lyckats bra med! Spännande när den inneboende tittar ut. Massor med tidiga Julkramar

2009-12-13 @ 21:58:24
URL: http://dansanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback