En ledig dag

hade gärna haft lite finare väder i dag men om de mörka molen resulterar i ett regn är jag nöjd ändå:)

Helgen som kommer ska jag jobba hela helgen, känns både bra och dåligt. Jobbar kväll på söndag så jag kanske åker ut till J:et och Markus, lite fotboll kanske...

Nu är det snart semsterperiod ett och halva avdelningen ska på semester, lite oroande och nervöst. Jag menar inte att vikarierna skulle vara odugliga men hur det än är så är ju ordinarie personalen tryggheten, iaf för mig som fortfarande kallar mig som ny:) Det är verkligen sjukt, nu har man varit klar sjuksköterka i 2½ år, nästan lika lång tid som man pluggande, vart har tiden tagit vägen??? Ibland saknar jag verkligen tiden då man pluggade, vännerna, festerna, alla andra äventyr utan alkohol men jag saknar inte pressen och stressen, den var hemsk!

Jag har hittat en klänning som jag skulle vilja ha, ska nog gå och prova den nu. Helst skulle jag vilja ha den blårutiga som Muffen har men den finns nog inte i lilla Västervik.

Muffen, Maria och Martina när ni kommer till Västervik vill ni gå på själva VIS-festivalen. Så här är det: Artisterna spelar i en ruin och det är dit man köpter biljetter, det är en städad tillställning där man njuter av VIS-artisterna. Om man inte väljer att gå in är stan och hamnen full av uteserveringar och stämmning. Vi brukar inte gå in men nu när man har mognat på sig kanske man ska tänka om:) Kolla på Västerviks turistbyrås hemsida så ser ni vilka artister det är, om ni vill gå in någon dag, ok??

Ha en bra dag!

Om en vecka:)


Kommentarer
Postat av: Lina V

Jag ska höra vad dom andra är sugen på, men ska jag utgå från mig själv är jag ju inte så jätte intresserad av vis-låtar och inte vet jag om jag har blivit så speciellt mogen heller:)En trevlig uteservering är ju aldrig fel!

2008-06-12 @ 22:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback