Mitt första bilproblem

Vaknade av att mamma ringde från jobbet och sa att hennes jobbarkompis hade sett att mitt billyse stod på i går... Och så var det, min bil var helt urladdad när jag kom ut... Fick ringa till Dava på macken som fick hjälpa mig att ladda batteriet. Egentligen är det inte mitt första bilproblem för jag laddadde ur pappas bil på samma vis en anan gång, men då blev det hans problem:) Så nu sitter jag i Loftahammar och väntar på att att batteriet ska laddas klart!

I går hade jag en ledig dag och det var behövligt efter 6 dagar i sträck på sjukan. Har varit hemma i Loftahammar, umgåtts med mamma, ätit våfflor och tagit det lugnt!

Nu vet jag lite mer om framtiden. Vi har bestämt oss för att flytta till Casimirsborg, Thomas ska renovera lägenheten v.29  fram till 1 sep. då vi ska flytta in. Känns väldigt spännande, både att bo med Thomas och bo på landet:) Där kan man inte springa in på macekn om man glömt köpa mjölk eler blir sugen på godis... Då får man ta bilden och köra typ 1,5 mil:)

Just nu känner jag mig lite less. Thomas ligger hemma och är sjuk så det är inte säkert att jag åker till honom i helgen, sedan jobbar jag 2 helger och efter det är det Vemdalen och det ser inte ut som Thomas kan följa med....  Då blir det 6 veckor utan varandra, känns riktigt surt! Visst käns det som om allt har fått en ljusning med tanke på flytten men just nu känns det ändå tugnt. 6 veckor är ändå vädigt lång tid, 1 månad var ju hemskt!!!

Nu ska jag äta lite frukost innan jag skamset går och löser ut min bil!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Elin

Är det stället där Thomas bor nu?? Jag har inga planer 23-24 april så det skulle vara jättekul att ses! Hoppas Thomas kan följa med också! Låter inge vidare att inte kunna ses på så länge... Kram på dig!

2008-04-01 @ 13:16:46
Postat av: Lina

Man kan inte lyckas med allt... inte så konstigt att man glömmer tjutet från lyset och musiken på i bilen när man går in..:) Behöver väl inte vara så disträ för att lyckas med det?

Ska bli kul att se dig snart, jag saknar dig!

Kram
Lina

2008-04-01 @ 19:49:24
Postat av: Ankan

Nu har det varit biltrubbel en allt för lång tid måste jag säga...

2008-04-06 @ 21:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback