En dam i rondellen!

Nu är det snart bara en natt kvar innan semester:) Jag längtar så att jag håller på å dö!  I halgen har Biggis kräftskiva på Alnön. Jag vet inte om jag ska gå, har lovat Kicki att vi ska hitta på något. Har inte träffat henne sedan gatufesten och innan det var det typ en månad sedan. Hoppas att du förlåter mig Biggig:)
Skulle gå å fika med roffes gäng på torsdag men det måste jag också avboka för Lina frågade om jag vill följa med till Jättendal och åka vattenskidor och det vill jag gärna. Har aldrig åkt vattenskidor och det vore ju superkul å prova:) Jag lär väl inte komma upp:)
Idag har jag sovit skapligt, vaknade första gången kl. 13, sedan låg jag kvar till  ca14. Träffade Ankan en snabbis i dag och uppdaterade oss lite:) Vi satt på Waynes och fikade, plötsligt får jag se en dam som vinglar ut i rondellen och ramlar. Båda Ankan och jag springer fram och försöker hjälpa henne på benen. Benen bär inte riktigt men vi lyckas få in henne från rondellen. Vi ringer ambulans som kommer efter ca 15 min, kändes som väldigt lång tid. Vi lyckades få damen att sitta på en stol, väl där började hon krampa eller något liknande... Fick ner henne liggande på marken. När ambulansen kom insåg vi snart att damen förmodligen hade brutit lårbenshalsen. Ankan och jag konstaterade att vi inte är några hejare på akuta situationer:) Vi agerade inte perfekt men tackvare oss slapp hon bli överkörd i rondellen men hon fick sjukhusvård. Trauman verkar dra sig till Ankan och mig, en annan gång fick vi ingripa när en tjej fick ett epelepsianfall på Kicks.
Nu har jag tittat på Cityakuten och det var ingen mer bra på tv i kväll:( Tur att internet finns:) I morgon ska det bli superväder igen, David och jag ska nog gå till sporthallsbadet och sola lite. Den sista natten innan semestern är det väl tillåtet att vara lite trött:)

 I dag pratade jag och mamma lite om jul. Jag känner mig jättenervös över om jag måste jobba eller inte. Vill verkligen inte sitta här på jul:( Mamma tröstade med att de kommer hit om jag måste jobba och det känns väldigt skönt, även om jag ska strida för ledighet:) Den 29/12 fyller ju mamma 50 år också och det vill jag ju inte missa:)

Ska titta på lite hemsidor om katthem nu, måste hitta ett hem till lilla gåsen:(

Godnatt alla lyckliga själar som får sova:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback