Otillräcklig på sjukan

I dag var det sista dagen på helgen, dvs sista dagen att jobba innan ledighet:) Hela helgen har varit lugn tills idag em. En av mina patienter låg lågt i blodsocker, jag hjälpte henne att få i sig socker men sjönk ändå till 1,2. Jag fick panik och sprutade glucos iv. Hon svettades som en gris, kunde inte svälja någon mat och andades tungt. Fan mina nerver e inte stabila, jag tog en saturation och hon låg på 67%... kontaktade jouren och det togs massa prover och EKG, fick inget svar på varför det blev som det blev, jag vet fortfarande inte vad som hände... Hoppas hon lever när jag kommer tillbaka nästa gång... Kontaktade hennes man som kom, fan vad sånt är svårt. Satt och pratade men honom länge, tror han blev nöjd men man känner sig alltid otillräcklig:(

I dag var det premiär av GIF:arna. Blev oavgjort och det var en trist match:( David och jag frös jättemycket. På vägen hem köpte vi mat från blå kiosken, mumsigt var det:)

I morse gick jag upp till sjukan, går riktigt bra att gå på morgonen nu. Man känner sig riktigt fräsch efter en morgon promenad.

Satt och kollade på utlandsresor i dag, jag vill verkligen åka utomlands i sommar.... Helst till dominikanska:) jag med en drink i Turkiet förra sommaren:)
Jag tar en drink i Turkiet förra sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback