Fantastiska helg

med promenader, god mat, mys i soffan och lite familje lycka i Silje:) Har varit super skönt att vara ledig i helgen. Jobbade natt torsdag och fredag så jag var lite trött på lördag. I lördags em. gick David och jag till Mårtensro och tittade på husen som finns där, guuuud vad det var fint där. Vi gick där hand i hand och drömde oss bort:) I dag gick vi till haga och tittade på hus, eller inte haga me jag vet inte vad det heter, området över fotbolls arenan:) Där fanns det iaf jätte fina hus oxkså. Vi e lite sugna på att köpa en lägenhet men nu hra vi ju precis flyttat in här så det får ju vänta men det vore ju roligare att ha en lägenhet som man kunde kosta på...
I dag var jag på Waynes och fikade med Muffen, alltid lika kul att träffas:) Hon och jag blir ju nästan grannar snart:) Hon lovade att jag får låna hennes balkong och sola på:)
Gud, det känns verkligen fantastiskt att våren är här:) Jag har verkligen mycket vårkänslor:)
I helgen läste jag ut en otroligt bra bok, Små gula citroner heter den, att rekomendera:)
Ett stycke ur boken som gör att man tänker till lite. Det får iaf mig att fundera hur jag påverkar mitt eget liv. Lever jag livet till max, kan det bli bättre med min egen påverkan??? Oj oj oj nu blev det djupt men hur som helst så var det en bra/rolig och djup bok:)

"Vet du vad jag tror?", sa hon till sist. Agnes tittade upp. "När du ser tillbaka på det här om några år, så kommer du att se att det var här det vände".
"Vände?"
"Ja. Det låter kanske konstigt, men jag tror att det i allas liv finns en vändpunkt. En eller flera händelser som tvingar in ens liv i en ny bana".
"Vadå som något sorts öde eller?"
"Ja, det kanske man kan säga. Fast inte ett sådant där öde som drabbar en, utan ett som skapar själv"

Kommentarer
Postat av: Elin

Små citroner gula heter den..:) Haha, den är bra tycker jag med! Lättläst om inte annat. Borde träffas snart igen..jag är så dålig på att träffa folk. Kram!

Postat av: elin

Det blev ingen fika idag, när det är sånt här väder sitter man helst hemma i soffan!
Annika frågade mig hur jag kände efter sommaren..för det bli väl antagligen ett vik eller tjänst där 1 juli. Det är både och tycker jag! Allt är ju bra eg. det är det att jag är rädd att jag glömmer bort det med... Å att alla andra kommer vara bättre än mig sen, löjligt egentligen! Så det lutar ju åt att jag söker i varje fall...:)

2006-04-27 @ 19:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback