Mysdag

I går var det verkligen en perfekt dag! Ledig, låg kvar länge i sängen och tittade på tv (Thomas överraskade med en liten tv till sovrummet), höstmarknad i Vimmerby på Astid Lindgrens värld, julmässa på gränsö och hemma blev det middag och myskväll i soffan! Me like!
I shoppingväg blev det tofflor till Thomas, glögg i jättefina flaskor och bröd.

Jag har aldrig tidigare varit på Astrid Lindgrens värld och det var sååå fint! Svårt att fång på bild men här kommer lite iaf.
       

Även som vuxen är det värt ett besök! Nu kunde vi ju skylla på att det var höstmarknad men vi tillbringade mest tid till alla olika världar. Pippi, Nils Karlsson pyssling, Junibacken, Saltkråkan, Emil mfl. Vi fastnade till och med framför ett pippi framträdande. Om några år gör vi säkert ett besök igen :)

Nu har vi fått hem våran barnvagn som vi köpte på tradera. Det var helt ok. Det syns att den inte är ny men vi är nöjda!


I fredags fick jag brev från Försäkringskassan och de beviljar min havandeskapapenning från den 14/11. Även om jag egentligen skulle vilja jobba längre så är det nog bra om jag går hem då. Känns bra iaf!

Har varit hos barnmorskan i veckan och blodtrycket var fortfarande högt 150/90 och det e piss men en sak som var bra var att järnvärdet hade gått upp, jaaaaa! Kanske är det mammas persilja som gjort det:) Vi lyssnade på hjärtslagen och den här gången hördes dom jättebra, 126!! Tyder ju på en pojke igen:)
Den lilla krabaten har iaf börjar sparka mer och mer, ibland gör det riktigt ont men det är hemskt mysigt!
Kommande vecka ska jag träffa läkaren och det är pga mitt blodtryck, hoppas bara inte att de sjukskriver mig innan den 14/11!! Kommer att fortsätta att gå på kontroller en gång i veckan hela graviditeten!!

Efter besöket hos barnmorskan åkte jag och Thomas till den nyrenoverade simhallen och simmade. Underbart  skönt att göra något i träningsform, även skönt att känns sig lite lätt:) Ska försöka att simma någon eller några gånger i veckan.

Nu väntar sjukan!!!

Kommentarer
Postat av: Lena Isaksson

Du har varit på Astrid Lindgrens värld

2009-11-02 @ 21:07:23
Postat av: Elin

Vad mysigt ni ser ut att ha det!!:) Det där med hjärtslagen ska du ta med en nypa salt.. När du sedan gör CTG-kurvor så kommer hjärtslagen pendla mellan 120-160 på 10 minuter!:) Ska bli jättespännande att få se vem det är som gömmer sig i din mage! Blir nog bra med havandeskapspenning, så kan du ta det lugnt med tanke på blodtrycket... Men så länge du inte läcker protein så!!:) KRAM på er!!

2009-11-05 @ 09:39:44
Postat av: Sara

Vilken fin vagn! Likadan som Noras nästan=) den har vi varit nöjda med! Skönt med HP, njut så mkt du kan av den. Var en skön ledighet tyckte jag!

Må så gott! Kram fr Sara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback