Jag vet att jag gnäller

med det känns piss piss piss!!!
Tiden sniglar sig fram, inga "värkar", bäcken och rygg värker och jag börjar verkligen tappa hoppet om att det kommer en bebis!
I går var vi hos barnmorskan, blodtrycket var bra (140/70), hjärtljuden fina och bebisen var fortfarande ruckbar! Hon såg nog på mig att jag höll på att gå under för hon förklarade så bra att man inte kan göra någonting, det är bara och vänta... Känns som ett evighetsprojekt men jag vet ju också att jag inte kan göra något... Fick i allafall en tid för igångsättning men i samma andetag berättar hon att vi inte ska förvänta oss att bli igångsatta då utan vi kan få åka hem igen och vänta några dagar, allt handlar om jag verkligen måste sättas igång eller om det kan vänta några dagar!

Igår gjorde vi något dumt. Thomas och tog en bugg och jag kände redan efter halva låten att mitt bäcken höll på att falla sönder.. Herregud vad ont jag hade på kvällen och har haft hela natten... kändes som om blygdbenet hade spruckit... I dag är det lite bättre men jag känner mig fortfarande invalid! Det var iaf kul att dansa, som jag kan längta efter det ibland!

Snart är det helg igen, vi har inga planer men ska nog hitta på något iaf. Kan inte sitta och bara vänta!

Thomas är iaf väldens sötaste och roligaste, igår berättade han att han kände sig annorlunda att det kanske berodde på alla hormoner... Han hade fått mer hår på bröstet, kände sig trött och hade svårt att sova och var godissugen ofta... Undra om han känner att ska bli pappa snart:) (obs. jag frågade om jag fick skriva det här på bloggen). Det är verkligen inte bara vi kvinnor som känner av den kommande förändringen även om jag trodde att det bara var vi som fick kroppsliga symtom:)

♥Kärlek♥

Kommentarer
Postat av: Karro

Åh, vad jag känner igen mig i det du skriver. Men tänk så här att nu är det max 8 dagar kvar innan ni får hålla bebis!!!

Kul det där med buggen. Vet du vad jag gjorde när jag var i åttonde månaden med Svante???

Jo, jag var och hälsade på Christels barn i skolan och då frågade de om jag kunde hjula, och JA, det kan jag, i vanliga fall. Men vad jag inte tänkte på var att jag vägde ca 30 kg mer än vad jag var van att göra. Men hjula gjorde jag.... och armarna höll å att vika sig och kroppen höll på att gå av;-))))) Inte så smart alltså men kul. Kram på dig!

Postat av: Nina

Du får gnälla hur mycket du vill ;) jag förstår dig i allafall, jag gnäller och till och med gråter på kvällarna, är jättekänslig, har ju så ont så jag vill bara ha ut ungen haha har du provat teet än?

2010-01-21 @ 15:36:51
Postat av: Elin

Stackare, hoppas ni får tiden att gå å vara meningsfull ändå! Jag hoppas den kommer innan min födelsedag iaf.. Kram!

2010-01-21 @ 20:14:11
Postat av: Kicki P

Åh gud, jag känner för dig. Trodde faktiskt att ngt var på G när du inte skrev på facebook igår.. Håller tummarna för att det startar snart!

Kram /Kicki P

2010-01-21 @ 20:41:32
Postat av: Anonym

Åh Malin, det var ju inte bugga ni skulle göra.. Jag tror det blir bättre med lite bowling =) Va snygga ni är ihop, jag längtar till sommaren när jag ser bilden! =)Ses i morgon. kram

2010-01-21 @ 21:48:52
URL: http://emeliewester.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glömde tillägga att bloggen blev väldigt snygg!!

2010-01-21 @ 21:50:19
Postat av: Lina B

Vad fint det blev på bloggen! Jag förstår att du är less!! Stackare! Magen ser verkligen ut att ha sjunkit ner, det blir nog i helgen! Vi vill ju inte att du ska måsta vänta ända tills min födelsedag om 8 dagar. Men det kanske är till den dagen som bebisen försöker hänga kvar, för hon vill ha samma födelsedag som jag!



Massor med kramar!

2010-01-22 @ 23:23:53
URL: http://vintertjarn.blogg.se/
Postat av: Therése

Malin! Det där med att dansa är inte alls en dum idé. Kolla in den här tråden på familjeliv: http://www.familjeliv.se/Forum-2-115/m46069464-1.html

- om inte annat kommer du nog få fnissa lite. :)

Till och med jag som inte ens kunde gå försökte dansa ut Elvira. När vattnet hade gått sket jag i all smärta, satte på mig mp3:n och shakeade loss framför spegeln och så roligt hade jag fan inte haft på 39 veckor. Jag hade ju fått tid för igångsättning så det var bara att tuta och köra. En höggravid kvinna i bara trosor och BH framför spegeln är en syn för gudarna kan jag säga.



Lycka till! Alldeles snart är du mamma <3.



2010-01-24 @ 18:13:13
URL: http://viripiri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback