Gott nytt år

I morgon är det nyårsafton och jag ska jobba! Känns både trist och bra. Har ju varit ledig en vecka nu så jag måste erkänna att jag längtar lite till jobbet:) Sedan tjänar man ju lite mer i morgon.

I dag åkte vi hem från mamma och pappa. Julen har varit jättebra förutom Davids magsjuka. Vi har hälsat på farmor som faktiskt var vaken mestadels av tiden, varit hos morfar som har flyttat till en servicelägenhet, träffat kusiner, morstar, fastrar och farbror med familjer, ätit alldeles för mycket, firat mamma och J:ets födelsedagar och myst i soffan. Hur bra det än är hemma så är det skönt att komma hem:)

I går hände en hemsk sak. Simpson hade inte bajsat på två dagar så vi började undra om han var förstoppad, och mycket riktigt! Han sprang till lådan hela tiden utan resultat, sedan började han att skrika och jama riktigt hjärtskärande. Han låg på golvet och krystade, så jag fick ta fram mina sjukskötersketalanger, ska inte gå in på detaljer men jag fick ut "klumpen".

I helgen har David och jag diskuterat fram och tillbaka:

1. Köpa en bostadsrätt i Sundsvall.
2. Hyra en lägenhet i Sundsvall, (här e det svinkallt på vintern och döhett på sommaren, och extremt störande trafik).
3. Köpa en bostadsrätt i Linköping.
4. Köpa/hyra något i Stockholm.
5. Söka vidare utbildningar.

Japp, det var det men vi har fortfarande inte kommit fram till något. Jo, kanske, vi sa att om vi inte flyttar innan så blir det förmodligen i samband med vidareutbildning.
Gud, det är skitsvårt... Jag vet verkligen inta vad jag vill, bara att jag e en rastlös själ just nu....

Ska sova nu så jag orkar traska upp till sjukan i morgon, pust!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sthlm:=)

2007-01-01 @ 22:38:57
Postat av: Ankan

Sundsvall =) hehe

2007-01-03 @ 13:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback