Tiden rusar

Kan inte fatta att det redan är fredag igen... tyckte att det var nyss som det var helg! Att vara mammaledig är verkligen underbart. Visst kan det vara jobbigt när Herman skriker och inte vill någonting, när armarna värker av allt bärande men nu börjar det bli riktigt mysigt att vara hemma med honom. Han skrattar mycket och är för det mesta glad.
Han har börjat sova ute nu och det fungerar väldigt bra. Han sover minst 3 timmar i sträck då. Fantastiskt för mig som hinner så mycket då:)

I går var jag äntligen och hälsade på Sofie, Molly och Tindra. Karolin och Svea kom också dit. Superkul att träffa dom och Sofie hade fixar lyxiga mackor och morotskaka till oss. Fattar inte hur hon får till det med två barn hemma?? Om ni vill se bilder från dagen får ni besöka Karolins blogg,(www.linaellerkarro-detrjag.blogspot.com).

Har sovit en natt i Loftahammar i veckan. Herman fick träffa mormor mycket och Thomas fick sova en hel natt.

Jag har varit dunderförkyld i veckan, som tur e verkar det som om Herman klarar sig. Lite röd i ögonen och grinig men inget annars.

Just ja, jag har ju fyllt 29 år. Firade hemma i Loftahammar med mamma, Thomas, Birgitta och klas. Pappa kunde tyvärr inte vara med då han satt fast på Väderskär.
Av mamma och pappa fick jag en jättefin och praktisk skötväska, löpare och en blomvas. Av Thomas fick jag en ny platttång, perfekt för mitt burr! Av Birgitta och Klas fick jag fina örhängen och armband.

Blir varm i hjärtat:


Herman med mormor och morfar:


Promenad:


Har köpt en ny barnvagn på tradera, hoppas jag får den i början av nästa vecka. Det e en emmaljunga, trehjuling. Thomas tyckte nog att det var ganska bra också, nu kan vi ha den första vagnen som bonnavagn:) (Thomas uttryck).
Det har varit lite sorg här i veckan då Thomas kompisgäng har varit iväg på den traditionella skidresan i Italien, och vi varit hemma!! Men så e livet och vi har det ganska så bra här hemma med vårt lilla gryn:)

Trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Therése

Vilken Emmaljunga är det? Vi har Emmaljunga Cangaroo och den är helt jäkla faboulous! Den enda nackdelen är att varukorgen väldigt lätt går emot framhjulet. Vi skavde tyvärr hål på vår. Har köpt en ny varukorg som är förstärkt med en platta så att det inte ska gå att lasta "fel".



Han är så söt lille Herman!

Postat av: Albertina

Va kul att det går bättre och bättre för er. Det är ju helt underbart att vara mammaledig, jag vill inte att tiden ska ta slut.

Vi har en vagn med två svängbara hjul fram och det är jätteskönt att kunna svänga utan att att behöva "lyfta" vagnen. det kommer ni nog bli nöjda med. Kul att ni också kom iväg till Sofie. Jag sa till henne att hon och Molly och du och Herman kan ju komma hit någon dag längre fram när det passar så kan vi ta en härlig promenad och avsluta med fika/lunch hos mig. ha en fortsatt trevlig helg

2010-03-27 @ 12:19:42
Postat av: Sandra

Vad fin han är Heman. Fräsch du ser ut Mallan! Snart får vi ta ett besök hos er eller styra upp en träff! Kram

2010-03-28 @ 21:44:05
URL: http://sandralej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback