Far och son

Så mysigt under pappas tröja... Ser helt sjukt kul ut:)


Mys i pappas famn:




Nu är det fredag igen, tiden går så fort. Ska bli skönt med helg iaf. Thomas är hemma lite mer och jag får avlastning och framförallt så får vi tid tillsammans hela familjen och det är underbart!
I kväll blir det hemmakväll med Let´s dance. I morgon ska J:et och jag gå på stan, får se om Herman får följa med oss eller vara hemma med pappa. Kvällen blir nog också hemma, skönt!

Veckan som har gått har varit väldigt aktiv. Har varit i Västervik och träffat andra mammor, varit i Loftahammar och träffat min mamma och pappa. Det har blivit promenader varje dag och det känns skönt även om det e lite jobbigt att behöva ta bilen för att kunna gå.

Herman har haft upp och ner dagar. Skriker fortfarande en del men vi börjar vänja oss. Han han nog ganska mycket magknip. Jag har iaf slutat att amma helt nu och det känns jättebra. Herman är mättare och gladare och jag mår mycket bättre. Vet att en del tycker att man ska amma till varje pris men jag vet att man inte ska det. Att känna sig så stressad och obekväm är aldrig bra för bebisen. Ganska tydligt om man provat!! Har fått till det med ersättningen nu, en del pyssel men det funkar bra!

På måndag e det dax för vägning igen, han har nog spräckt 5 kilosgränsen nu:) Våran lilla klump!

Börjar känna mig mer besatt av att hitta ett hus nu. Tittar på hemnet flera gånger om dan:)

Nu ska jag provsmaka min sockerkaka som jag bakat:) Herman sover i babysittern:)
Trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Nina

skönt att det har ordnat upp sig :) så söt han är lille herman... min kille skriker också mycket....

2010-03-20 @ 18:40:11
Postat av: Elin

Det ser nästan läskigt ut där han ligger bakom pappas tröja!:) Ditklistrad..:)

2010-03-21 @ 09:17:43
Postat av: Lina B

Underbara babysitter! Den kan man tacka för många lugna stunder. Även bra när det är dags att börja med gröt och puréer! Lättare när de sitter lite bakåtlutade, eftersom de inte var hur man ska hantera maten i munnen och allt rinner ut.



Ser lite galet ut med Herman innanför tröjan. Lite som att han vore ett huvud utan kropp.



Skönt att du slutat med amningen, lika bra!



Kram kram

Postat av: Johanna

Vad skönt för dig att få en nöjdare bebis!

Jag slutade amma Nils också, och han blev genast en gladare bebis, även om det dåliga samvetet gnagde länge. Men för oss funkade det inte, och när jag fick Nike var jag helt inställd på samma sak (lättare att bestämma sig med andra barnet), men då fungerade amningen! =)



Så, lycka till med ersättningen, det är ju lite pyssel innan man får till rutinen, men skönt när det fungerar!

Kram/Johanna

Postat av: Isabelle

Man kan ha många åsikter om ersättning och amning om man inte har haft dessa problem..!! Det är inget fel på ersättning, skönt att han har blivit mkt gladare av den! Lycka till

2010-03-21 @ 17:07:32
URL: http://isabellewester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback