Vad tror ni....



Blir det någon bebis i dag???

Jah har taggat till och börjat planera mina dagar:) Jag "väntar" alltså inte bara längre...:)

Snart kommer mamma och pappa och hämtar mig, vi ska in till stan och sväng, inte göra något speciellt men kanske en lite shoppingrunda. Mamma ska ta pk-prov och kanske en fika!
I kväll har Thomas och jag bokat biljetter till snabba cash kl. 18 och efter filmen tänkte vi käka någonstans.. vi har inte bokat bord, vet inte riktigt vad vi känner för...

I morgon ska vi eventuellt vara med på en utedag med bla. familjen från Heda:) Åka fyrhjuling, fiska och grilla... Det känns lite mer osäkert från min sida men annars sällskapar vi dom på kvällen.

Nå, har jag inte taggat till? :)

I går kom Mahlin och Saga på en fika, jättekul att träffas. Hon ska dessutom vara lite mammaledig under samma period som jag, vilket är kul:)

Jag känner fortfarande ingenting som skulle kunna tyda på att en förlossning ligger i görningen, svårt att veta vad man ska känna också... Jag har ju mer ont i ryggen och ljumskarna, det tilltar nästan för varje dag.. det skulle kanske kunna vara ett tecken??

I 8 månader har jag varit övertygad om att det är en pojke i magen men nu skulle jag nästan kunna sätta pengar på att det är en flicka.... Tänk snart får vi veta...

Har funderat lite mer på smärtlindring också... ska börja med att försöka klara mig på lustgas (ni som fött barn skrattar säker nu), eda vill jag ha om jag måste...

Nu ska jag dra!!

Kommentarer
Postat av: Lina V

Min kliniska blick säger att den kommer på söndag!

2010-01-15 @ 11:51:01
Postat av: Sofie Alvarsson

Bara du är utvilad och har sovit bra innan förlossningen sätter igång så kanske det räcker med lustgas. Mina systrar har ju klarat sig på det så det hade jag också tänkt att försöka göra. Efter fyra timmar med värkar rekommenderade barnmorskan mig att ta ryggbedövning. "Annars kommer du inte att orka detta" som hon sa. Jag är glad att jag lydde hennes råd. Det blev tufft ändå. Men ha det jättekul ikväll. Jag tror att barnet kommer om en och en halv vecka, den 28 januari. Så du hinner med mycket bio innan dess! Kramar

2010-01-15 @ 12:01:03
Postat av: Karro

Hej Malin! Tro mig, jag vet hur jobbigt det är att bara gå och vänta när det där "magiska" datumet har passerat. Det känns liksom som om -JAHA, det blev ingen bebis.....

Har du skrivit ner på "lappen" som du ska ha med till förlossningen, hur du vill ha det? Jag tror det är bra att man har tänkt till hur man vill ha det och sen får man se hur det blir. Jag skrev tex. att jag ville prova på att föda i en ännan ställning än liggandes. Kan säga det att när barnmorskan frågade om jag ville byta ställning (låg då , just liggandes på rygg,) så var jag inte ett dugg intresserad av att flytta mig en centimeter ens. Men tyckte ändå att det var bra att hon frågade, för det visade på att hon läst min lapp. Min första förlossning hade jag "bara" lustgas, den andra hann jag inte med något och den tredje hade jag endast lustgas igen. Det var bra men hade jag känt att det inte hade funkat med bara med lustgas hade jag inte varit främande för EDA. Det är ju ingen tävlig som handlar om att "stå ut" längst utan man får helt enkelt vänta och se hur det fortskrider och man tar den smärtlindring som känns bäst just då. Åh, jag är lite avundssjuk på dig som har en förlossning framför dig (jag är lite knäpp av mig som tycker det är så HÄFTIGT att föda barn.)

Kram från Karolin

Postat av: Karro

Hej Malin! Tro mig, jag vet hur jobbigt det är att bara gå och vänta när det där "magiska" datumet har passerat. Det känns liksom som om -JAHA, det blev ingen bebis.....

Har du skrivit ner på "lappen" som du ska ha med till förlossningen, hur du vill ha det? Jag tror det är bra att man har tänkt till hur man vill ha det och sen får man se hur det blir. Jag skrev tex. att jag ville prova på att föda i en ännan ställning än liggandes. Kan säga det att när barnmorskan frågade om jag ville byta ställning (låg då , just liggandes på rygg,) så var jag inte ett dugg intresserad av att flytta mig en centimeter ens. Men tyckte ändå att det var bra att hon frågade, för det visade på att hon läst min lapp. Min första förlossning hade jag "bara" lustgas, den andra hann jag inte med något och den tredje hade jag endast lustgas igen. Det var bra men hade jag känt att det inte hade funkat med bara med lustgas hade jag inte varit främande för EDA. Det är ju ingen tävlig som handlar om att "stå ut" längst utan man får helt enkelt vänta och se hur det fortskrider och man tar den smärtlindring som känns bäst just då. Åh, jag är lite avundssjuk på dig som har en förlossning framför dig (jag är lite knäpp av mig som tycker det är så HÄFTIGT att föda barn.)

Kram från Karolin

2010-01-15 @ 13:12:31
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/
Postat av: Karro

Hej Malin! Tro mig, jag vet hur jobbigt det är att bara gå och vänta när det där "magiska" datumet har passerat. Det känns liksom som om -JAHA, det blev ingen bebis.....

Har du skrivit ner på "lappen" som du ska ha med till förlossningen, hur du vill ha det? Jag tror det är bra att man har tänkt till hur man vill ha det och sen får man se hur det blir. Jag skrev tex. att jag ville prova på att föda i en ännan ställning än liggandes. Kan säga det att när barnmorskan frågade om jag ville byta ställning (låg då , just liggandes på rygg,) så var jag inte ett dugg intresserad av att flytta mig en centimeter ens. Men tyckte ändå att det var bra att hon frågade, för det visade på att hon läst min lapp. Min första förlossning hade jag "bara" lustgas, den andra hann jag inte med något och den tredje hade jag endast lustgas igen. Det var bra men hade jag känt att det inte hade funkat med bara med lustgas hade jag inte varit främande för EDA. Det är ju ingen tävlig som handlar om att "stå ut" längst utan man får helt enkelt vänta och se hur det fortskrider och man tar den smärtlindring som känns bäst just då. Åh, jag är lite avundssjuk på dig som har en förlossning framför dig (jag är lite knäpp av mig som tycker det är så HÄFTIGT att föda barn.)

Kram från Karolin

2010-01-15 @ 13:13:48
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/
Postat av: Karro

Hej Malin! Tro mig, jag vet hur jobbigt det är att bara gå och vänta när det där "magiska" datumet har passerat. Det känns liksom som om -JAHA, det blev ingen bebis.....

Har du skrivit ner på "lappen" som du ska ha med till förlossningen, hur du vill ha det? Jag tror det är bra att man har tänkt till hur man vill ha det och sen får man se hur det blir. Jag skrev tex. att jag ville prova på att föda i en ännan ställning än liggandes. Kan säga det att när barnmorskan frågade om jag ville byta ställning (låg då , just liggandes på rygg,) så var jag inte ett dugg intresserad av att flytta mig en centimeter ens. Men tyckte ändå att det var bra att hon frågade, för det visade på att hon läst min lapp. Min första förlossning hade jag "bara" lustgas, den andra hann jag inte med något och den tredje hade jag endast lustgas igen. Det var bra men hade jag känt att det inte hade funkat med bara med lustgas hade jag inte varit främande för EDA. Det är ju ingen tävlig som handlar om att "stå ut" längst utan man får helt enkelt vänta och se hur det fortskrider och man tar den smärtlindring som känns bäst just då. Åh, jag är lite avundssjuk på dig som har en förlossning framför dig (jag är lite knäpp av mig som tycker det är så HÄFTIGT att föda barn.)

Kram från Karolin

2010-01-15 @ 13:15:37
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/
Postat av: Karro

Hej Malin! Tro mig, jag vet hur jobbigt det är att bara gå och vänta när det där "magiska" datumet har passerat. Det känns liksom som om -JAHA, det blev ingen bebis.....

Har du skrivit ner på "lappen" som du ska ha med till förlossningen, hur du vill ha det? Jag tror det är bra att man har tänkt till hur man vill ha det och sen får man se hur det blir. Jag skrev tex. att jag ville prova på att föda i en ännan ställning än liggandes. Kan säga det att när barnmorskan frågade om jag ville byta ställning (låg då , just liggandes på rygg,) så var jag inte ett dugg intresserad av att flytta mig en centimeter ens. Men tyckte ändå att det var bra att hon frågade, för det visade på att hon läst min lapp. Min första förlossning hade jag "bara" lustgas, den andra hann jag inte med något och den tredje hade jag endast lustgas igen. Det var bra men hade jag känt att det inte hade funkat med bara med lustgas hade jag inte varit främande för EDA. Det är ju ingen tävlig som handlar om att "stå ut" längst utan man får helt enkelt vänta och se hur det fortskrider och man tar den smärtlindring som känns bäst just då. Åh, jag är lite avundssjuk på dig som har en förlossning framför dig (jag är lite knäpp av mig som tycker det är så HÄFTIGT att föda barn.)

Kram från Karolin

2010-01-15 @ 13:19:53
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/
Postat av: Karro

Vad bra att det blev tusen kommentarer!

Så kan det gå.

Karolin

2010-01-15 @ 13:21:51
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Låter som det blir en mysig helg både med och utan bebis i magen. Jag fick ju förmånen att föda utan smärtlindring och skulle gjort allt för att få lite så mitt råd skulle isåfall vara ta vad du kan få. Men jag tror att det löser sig när du väl är där, bara man har öppna sinnen och tänker att, måste du så måste du. Det är omöjligt att veta innan hur ont det gör och hur just du tacklar smärtan. Förlossningspersonalen är ju vana och kan säkert råda dig på vägen.

2010-01-15 @ 13:45:25
URL: http://sandrabohm.blogg.se/
Postat av: Albertina

Va stor och fin du är malin. gissar att du är lite trött på att va gravid nu och vill att den ska komma nu=) de där tecknen man gick och väntade på..visste inte vad man skulle förvänta sig. i mitt fall började det sippra lite vatten en onsdagmorgon som inte var lätt att veta om det var det eller inte. så vi fick åka till förlossning på kontroll..det var vattnet men inga värkar ¨så vi fick snällt åka hem och vänta till dagen efter..men jag blev igångsatt dagen efter. i mitt fall funkade inte lustgasen men jag lärde mig nog aldrig hur ja skulle ta den..tog värkar utan den i 5 timmar tills jag fick eda. det var helt underbart släppte orde ntligt på en gång för att jag kunde slappna av. man får så mycket råd och tips av alla,men man känner själv vad man vill=) jag tyckte faktisk efteråt att det inte var så farligt som alla säger. för mig gjorde värkarna superont men att krysta var ingenting..det var bara skönt..låter helt sjukt faktiskt=) det kommer att gå superbra och ni kommer att bli en mysig familj. ha det så bra och lycka till. vi är skapta för att föda barn=) kram kram

2010-01-15 @ 17:10:06
Postat av: Maria

Jag gissar också på söndag. Spännande! Tänk att ni snart har er lilla bebis hos er. :)

2010-01-15 @ 17:48:22
URL: http://marimarks.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Malin

Nu har jag oxå hittat hit. Det var roligt att ni kom och hälsade på oss på Lillejul, hälsa Thomas! Jag hoppas allt går bra med bebisen!

2010-01-16 @ 13:25:04
Postat av: Lina B

Snart kommer lilltjejen! Vi längtar så! Håll ut. Många kramar från Vintertjärn!

2010-01-16 @ 20:35:15
Postat av: Anne-Lie och Kobbe

Hej Malin!

Hoppas att bäbisen kommer snart så du slipper gå och vänta mera.... Börjar det bli ruskigt tungt?

Sköt om dig och hälsa Tomas!

Kramar från oss

2010-01-16 @ 20:37:41
Postat av: Malin-mamma till sam TÄVLA HOS MIG!

GIssar på min födelsedag den 27e!!

2010-01-17 @ 13:15:55
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Sussie

Åh, tänk att h*n kommer snart!

Skrattar inte alls då du tänker lustgas :)

För mig gick det foooort och hann då inte med nån smärtis alls. Ta det som det kommmer och BM är ju super på att hålla koll på sånt där.

Håller tummarna att ni inte behöver vänta så länge till nu.

2010-01-17 @ 14:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback