Jag måste tagga ner

känner verkligen att jag håller på att få panik, håller på att kvävas i lägenheten och figuren bara sväller.... Jag måste helt enkelt försöka att gilla läget!! Trodde verkligen inte att jag skulle reagera så här av att vänta på bebis...
Var hos barnmorskan i dag och blodtrycket var det högsta hittills (160/90), men ingenting som man måste göra något åt, hade mest tänkt mig en igångsättning... Fick en ny tid om en vecka, känns som ett år...
Egentligen behöver jag ju inte stressa som jag gör för jag har ju inte gått över tiden än... men på fredag har jag det!!
Passade på att handla när vi var i Västervik också. Köper mycket frukt, har nog aldrig ätit så mycket frukt som jag gjort under min graviditet. Har ätit mycket annat också men det e som om frukten smakar bättre, dock ger den extrem halsbränna så man får varva med Novalucol...

Min stakars pappa är fast på Väderskär så varken han eller mamma kan komma hit och roa mig lite... Hoppas han kan komma loss snart, iaf när bebisen kommer. Jag känner inte att jag vill vara ute och köra så mycket bil längre, för det första är det svinhalt sedan får jag sammandragningar av att bara koppla så det känns sådär... På vägen ut till oss finns det nästan ingen teckning heller, inte så kul ifall jag skulle behöva hjälp av något slag..

En sak har den här hemmaperioden fått mig att inse och det är att jag MÅSTE bo närmare stan, punkt! 40-50 minuter t/r för att hälsa på någon är för mycket! Det blir bara att man åker till stan när man har ett ärende, kanske lathet också men i så fall e jag en lat människa!!

Har tagit en liten vinterpromenix i dag, bakat en limpa och slöat!!

     

Gårdagens kvällsfika :)


Nu håller vi tummar och tår!!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag håller i allt som kan hållas i! Tänk Malin jättesnart är du mamma... Hoppas att allt går smidigt. :)



Puss och kram

2010-01-13 @ 20:13:41
Postat av: Nina

Malin, jag vet hur du känner, för jag känner likadant även att jag har 17 dagar kvar till bf, så är man trött och otålig på slutet! men tror och hoppas du har fött barn inom en vecka ;)

2010-01-14 @ 09:57:20
Postat av: Sofie Alvarsson

Hej Malin, håll ut. Snart är det över och något annat börjar. Njut av att bara vara du och Thomas. Gå på bio, gå ut och ät eller gör något annat skoj ni två. Snart blir det lite krångligare att hitta på något bara ni två. Kram Sofie Alvarsson

2010-01-14 @ 14:57:10
Postat av: Sandra

Underbart fina vinterbilder! Fruktbegär är väl det bästa begäret man kan tänka sig som gravid :)

Håll ut, snart har du fullt upp med amning, blöjbyten och skrikiga nätter. Ska bli så spännande att se vad det är för en liten som gömmer sig därinne. Snabba cash har ju premiär i helgen, ni kanske kan passa på att gå och se den. Måste ju bara se hunken, han är ju så hot! ;)

Du som är erfaren bloggare kan ju roa dig med att läsa min nystartade blogg. Blev lite sugen att prova på själv nu när jag följt din och Sandras ett tag. Får väl se hur det går, har väl inte direkt den rätta författarkänslan kanske....

Kram

http://sandrabohm.blogg.se

2010-01-15 @ 04:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback