9 dagar kvar till det magiska datumet

som faktiskt kan bli ytterligare 14 dagar, vilket inte får hända!!!
Egentligen e jag inte så less på att vara gravid, börjar vänja mig vid att vara orörlig och trött! Jag e mest less på att gå hemma och inte ha något vettigt att göra. Känns som om jag gjort det som skulle göras...

Fyllt frysen med bakverk och bröd (som nästan ätits upp redan).
Målat spjälsäng
Fixat barnrummet
Monterat upp skötbord på toaletten
Tvättat och vikt barnkläder
Färgat och plockat ögonbryn xflera
Storstädat
Sytt gardiner
Rensat min garderob
Sovit ut, ordentligt, har nog aldrig varit mer utsövd!!

Vad mer borde jag göra innan h*n kommer???

I går började Thomas att jobba igen. Det som e bra är att han jobbar på slottet så han är här på 5 minuter om det skulle behövas och så får jag sällskap till fika, lunch och middag:) Vi ska ta en promenad vaje lunch också... men idag är det -15 så jag får se om det verkligen blir så:)

Förkyldningen!! Den är absolut inte bättre, snarare sämre. Nästan ingen röst, (ringer ni och jag svarar så är det jag, ingen alien), snorig, slemmig och hosta! Har träningsvärk i magen efter allt hostande och det känns ju sådär inför en eventuell förlossning! Ska till barnmorskan på fredag, om det inte är bättre då kanske jag behöver lite antibiotika...

Härligt med vinter är det i allafall:)




V. 38


I går kom Thomas in med en superfin vagga som har gjort, jag blev så rörd:) Såklart:) Den ska målas men sen kommer det bilder på den!

Nu ska jag fixa lunch till en hungrig snickare!

Kommentarer
Postat av: Karro

Hej Malin!

Svarade dig lite inne på min blogg men här kommer lite tips på vad du kan göra. Fotbad och ansiktsmassage kanske vore något. När jag var som mest trött på att vara gravid såg jag till att försöka njuta lite extra av att känna sparkarna (visste iofs att det var sista gången jag var gravid, så jag kanske njöt mer för det.)

Du/Ni kommer att bli så bra föräldrar!

Kramar från Karolin

Postat av: Elin

Härligt med hosta, det sätter kanske igång förlossningen!;) Fast hoppas du blir piggare innan dess. Jag har hört att kroppen väntar tills den orkar föda innan den sätter igång, så vi kan väl tro på det!?:)

En sak du kan göra är att fylla frysen med mat. Lätt att ta upp å värma när man inte orkar laga något! Man vill kanske hellre ligga å titta på underverket..:) Det är mitt tips. Lasagne, paj, lådor av olika slag.

Kram på dig! Jo, den här veckan lovar jag både magbild å luggbild på bloggen, så håll utkik!:)

2010-01-05 @ 15:47:28
Postat av: Catharina

Vilka härliga bilder! O vilken fin mage! :-)

2010-01-07 @ 12:01:56
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback