Upp och ner...

Från att vara världens lyckligaste till att känna panik och desperation... Allt handlar om Hermans sömn.. I bland sover han som en gud och andra nätter sover han inte alls. Innan vi fick barn fattade jag ju att sömnen kommer att bli väldigt lidande men hade ingen aning om att det skulle bli så jobbigt... När inget hjälper, när man går och vyschar och vaggar en hel natt.... Vad ska man känna???

I natt har iaf varit en skaplig natt, han sov mellan 24 och 04 sedan var det mest bökande och stökande... MEN 4 timmar i sträck e inte illa... I dag ska vi till bvc, ska prata med dom där för jag tror att han har ont i magen...

Vad händer annars? Vi har haft mycket besök vilket är kul men man blir tröttare än vad man tror. Vagen har fått rulla några km. Det är ju inte den bästa terrängen här ute men en liten väg finns det som är plogad. Vi försöker att skapa oss lite rutiner så att vi så snart som möjligt kan leva ett lite mer normalt liv...

Har tänkt att lägga ut en förlossningsberättelse men jag har inte haft tid att skriva ihop den... sedan är det ångest att skriva om det...

Mitt allt...

Kommentarer
Postat av: fia

det kommer bli bättre!

första månaden är verkligen omtumlande sen lugnar det sig iaf sakta men säkert, lite i taget. :)

efter vi började med minifomdroppar till Villem har han blivit mycket bättre och skriker inte lika mycket.

hör med dom på bvc, bättre en gång för mycket än för lite.

insåg att jag inte heller skrivit om min förlossning ännu! haha* det får bli nån dag.

många kramar*

Postat av: MalinW

Å jag känner igen det där med sömnen men det kommer att bli bättre!! Vi gav Signe både minifom och Semper magdroppar vilket funkade hur bra som helst.

Styrkekramar

2010-02-10 @ 11:18:43
Postat av: Anne-Lie

Men gud, jag blir helt tårögd när jag ser bilderna på Herman. Han är så makalöst söt och det slår mig samtidigt att det är två såna små som bor i min mage - undra hur våra små godingar ser ut..?!

jag blir lite nervös när jag läser om er sömn... hoppas att våra synkar sina vakna och sovande tider iallafall så att dom inte byter av varandra.



Ha det gott och en stor kram till hela familjen!

2010-02-10 @ 12:50:20
URL: http://www.anne-liehed.se
Postat av: Sara

Hej Malin!

Roligt att se lite bilder på underverket, hur fin som helst. Det har ni gjort bra! =) Jobbigt när sömnen tryter. Jag vet hur ni har det, Nora var exakt lika. Fast hon somnade 03 på nätterna första månaden och sov fram till 11-12 på fm, med några avbrott för mat. Man var som en zombie minns jag. Men det gick över och det kommer det ju göra för er med, om det nu är någon tröst. Bra att du vilar på dagen då skrutten sover, man får försöka hamstra sömn på det viset tills det rättar till sig. Må så gott och snusa lite på Herman från mig! KramKram fr Sara

2010-02-10 @ 22:06:59
URL: http://sara80.blogg.se/
Postat av: Sussie

Ja, många nätter blev det då man tittade ut genom fönstret och insåg att dom flesta där ute sov och där stod man med en otröstlig bebis. Amma, vyssa, amma, vyssa, byta blöja, amma, gå, gå, gå. Sempers magdroppar är enkla att prova. 5 droppar 1 gång/dag istället för minifom som ska ges innan de ska äta varje gång och verka en stund. Bebisar vill ju helst ha mat för en stund sen :P

Kram

2010-02-11 @ 10:14:56
Postat av: Therese Eriksson

Hej Malin och stort grattis! Känner så äl igen mig i det du skriver. Innan man får barn får man ofta höra om hur mysigt det är och "passa på att njut", sällan är det någon som säger något om hur tufft det kan vara. Härligt att du gör det! Hugo hade också väldigt ont i magen och jag höll på att bli galen. Det enda som hjälpte hyfsat för oss var att amma lite oftare samt att ge honom Sempers magdroppar + Minifom. Vi körde med båda samtidigt i säkert två månader och det hjälpte faktiskt. Helt ok att använda sig av båda samtidigt! Vi testade först Semper och sedan Minifom, men det var först när vi kombinerade dessa som det hjälpte. Lycka till och även om det inte är till någon tröst nu så vänder det!

2010-02-11 @ 11:01:20
URL: http://bjassbodarna.bloggsida.se
Postat av: Sandra

Så gosigt det ser ut! Förstår din frustration när det gäller sömnen, kan räkna mig i skaran bland alla andra som inte fått sova på nätterna med liten bebis. Med Ella så dröjde det ca 2mån innan det började bli lite ordning på sömnen och då är man rätt sliten. Vi försökte lägga upp en strategi och sova i skift om ca 3-4h mellan amningarna eller så kan man kanske ta varannan natt om du kan pumpa ur lite bröstmjölk som Thomas kan ge. Annars finns ju det ju tillägg också, inte alls fy skam. Det är ju svårt att veta hur länge det varar och utan sömn så blir man knäckt, psykiskt instabil kan jag säga utan att överdriva. Hoppas ni hittar nåt som funkar.

Det kommer bli bättre Malin! Kram.

2010-02-11 @ 19:22:27
URL: http://sandrabohm.blogg.se/
Postat av: Elin

Alla skriver att de haft det likadant..jag vill inte skriva hur vi haft/har det för det vet du!:) Men man vänjer sig konstigt nog. Iris sover iaf bra nu å har gjort någon månad. Han är iaf grymt söt er lille Herman! Hoppas ni får några goda råd på bvc! Kram på er!

2010-02-11 @ 20:02:48
URL: http://elinedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback