Ny vecka!

och nu börjar mitt nya liv!! Inget godis i veckorna och promenader varje dag! Grav. kilona måste bort!

Hela helgen har jag ju fått sovmorgon och i dag fortsatte Herman att unna mig den lyxen:) Han åt klockan 01, 05 men sen sov han vidare till 08.45!! Jag längtar så hemskt mycket tills han börjar sova hela nätter. Vissa barn gör det ju tudligen runt 2-3 månader, andra verkar ju aldrig göra det så man kan ju bara hoppas:)

Förra veckan var vi på efterkontroll på mvc. Fick en jättebra barnmorska, barnmorskan vi gick hos innan har själv fått barn nu.
Fick prata en del om förlossningen och få svar på en del av frågorna vi hade. Inser att vår förlossning verkligen var under all kritik. Tror att jag ska skriva ett brev till chefen på förlossningen, hon måste få veta hur hennes personal jobbar! Vissa fantastiska och vissa borde inte få förlösa mer. Har ju tänkt på förlossningen massor och det som gör mig mest arg är nog att barnmorskan helt uteblev. Kom inte när vi ringde, bad om något att äta men fick inget, ville veta vad som skulle hända men fick inget svar på 8 timmar... På mvc tyckte de att vi skulle prata med berörda för att få en förklaring men jag vill inte det, har ju redan fått en förklaring av berörd barnmorska och för oss var det bara bortförklaringar!!
Har ju läst min förlossningsjournal nu, den var dåligt dokumenterad men ser ju tydligt att jag var öppen 10 cm i 12 timmar och det är inte ok!! (fattar även jag som inte är barnmorska).

Har inte så mycket planerat i veckan. Ska ta en promenad med Albertina onsdag eller torsdag men annars har jag inte något bokat. I helgen ska vi nog ta med plutten till simhallen, spännande!

Om jag försöker riktigt mycket kanske jag kan få in båda händerna i munnen:)


Mysigt att gunga gungstol med pappa och trött blir man:

Kommentarer
Postat av: E

Väldigt nyfiken på vilken barnmorska du hade för min forlossning var inte heller så bra...

2010-04-06 @ 13:12:45
Postat av: Malin

Vem är E?

Postat av: Sandra

Jag tycker du gör rätt i om du på nåt sätt går vidare så att chefen får veta hur den här barnmorskan jobbar. Både för din egen skull och för andra som kan bli drabbade. Kanske blir lättare för dig att gå vidare. Usch, möter jag den barnmorskan nästa gång då vänder jag i dörren....

2010-04-06 @ 22:21:39
URL: http://sandrabohm.blogg.se/
Postat av: Lina B

Shit, vad du bloggar!! Jag har missat flera inlägg och guuud vad vansinnigt söt han är lille Herman! Länge sen vi pratade nu, saknar dig! Måste höras snart, vi åker ju till Egypten snart. Ossian har vairt sjuk som vanligt och har öroninflammation, lilla hjärtat.



Kram kram

2010-04-08 @ 21:58:16
URL: http://vintertjarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback