Känns som om det e nu det börjar...

Har varit gravid i 5 månader men ändå känns det som om det e nu det börjar... konstigt! Var hos barnmorskan i tisdags, lyssnade på hjärljud, mätte mage och fick info. Vi bokade in fler träffar och nu börjar det bli täta träffar och provtagningar.

Det var en obeskrivlig känsla att få lyssna på lillens hjärta. Det dunkade på som bara den... 136 tror jag att hon sa... Jag har hört om det slår fortare än 140 är det en flicka. Vår känsla kanske stämmer att det blir en liten pojke... vi får se:) Hur som helst så lyckades jag att INTE gråta när hjärtljuden ekade i hela rummet. Hade tårar i ögonen men jag lyckades:)
Thomas var också lite tagen, tyckte att det var overkligt. Hans kommentar var: Fick du kontakt med yttre rymden nu!!

Proverna var bra förutom järnet, fick med mig lite Nifrex hem och barnmorskan sa: Man kan ju bli lite hård i magen av dom... ok, för det är man ju inte innan!!!  Jaja, man kanske blir lite piggare nu iaf!
Blodtrycket var på gränsen också, hade 140/80.. tycker själv att det e helt ok...

Magen låg lite över den normala kurvan. Fick lite panik då jag genast tänkte att: Shit de e en jättebebis! Men, det kunde vara så och gå till sig eller så bär jag barnet mer på utsidan! Vi får se:)

I dag e jag ledig och det e superskönt. Ska jobba hela helgen, det känns sådär men det är väl bara och härda ut. På torsdag ska vi till Ullared, shopping shopping:)

Nu ska jag fixa lite lunch till Thomas som snart kommer hem på lunchen:)

Måste bara lägga ut en bild från 2006, undra om jag någonsin får tillbaka min platta mage....

Kommentarer
Postat av: Malin W

Min mage låg också över kurvan, var nervös för att Signe skulle vara stor. Men ut kommer en bebis på 3560 gr så hon var lagom stor :)

2009-10-01 @ 12:08:10
Postat av: Malin

Malin W : Det känns skönt att veta:) Man e ju liksom lite nervös för att det ska bli en 5 kg!

Postat av: Malin W

Eh skulle inte vara så kul att klämma ut en så stor förmodligen:)

2009-10-01 @ 19:05:39
Postat av: Elin

Du med din målmedvetenhet fixar säkert den magen igen, kanske inte 2 månader efter förlossningen, men sen!:)

2009-10-01 @ 21:10:38
Postat av: Karolin

Hej Malin!

För att lugna dig lite med det där med viktkurvan kan jag berätta att Svante låg ÖVER översta kurvan och alla pratade om en jättebebis. Ut kom en liten plutt på 3680 g. Elis därimot skulle enligt kurvan vara "för" liten men vägde 3710 g när han kom ut. Så det ska du inte vara orolig för tycker jag.

Kan även tipsa om Hemofer, plus, med folsyra (järntabletter) som jag köper på apoteket. Visserligen ska man ta 3-4 st varje gång (jag tar 4) och har inte varit hård i magen av dem, något som jag var med Nifrexen (som jag åt med både S och E). Prova även katrinplomon det brukar vara bra för en hård mage...och päron.

Kram Karolin

2009-10-03 @ 18:19:53
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback