hemmafix och förberedelser

Känns konstigt att vara hemma och veta att jag inte ska jobba på väldigt länge. Tänker på mina patienter och undrar hur det går... Det kommer jag nog snart att släppa i och för sig... Här hemma är det rörigt, tusen saker ska göras på en gång:) Bygger garderob, syr gardiner, rensar garderober och kastar kläder,  ska måla bebissäng och möbler om. Alla bebisaker står i en hög i sovrummet... vet inte vart jag ska börja...

Här kommer en bild på mina gardiner, gillar modellen men skulle vilja ha ett annat tyg... Tavlorna är nya och köpa på ikea, köksstolarna är också nya:)



Mina tradera fynd, pyjamasarna kostade 27 kr och dressen 25... billigt och bra:)
 

Kläder som jag köpte i Ullared, passar till både flicka och pojke.. kanske mer pojke:)
 

Vi funderar mycket på namn. Vi har några förslag, vad tycker ni??

Pojknamn:
Herman
Axel
Sixten
Alfred

Flicknamn:
Rut
Alice
Ellen
Ebba

I kväll kommer Anna och Calle på besök. Ska bli kul att träffa dom igen, har ju inte sett dom sen i sommeras. Det blir kyckling och pasta och glass till efterrätt!
I morgon ska jag träffa läkaren i igen, sedan blir det föräldrargrupp!

På fredag blir det pizza och Idol hos Cilla med mina systrar. Emelie och jag ska simma och basta innan, underbart!

Hej hopp!!

Kommentarer
Postat av: Malin-mamma till Sam

fint ni har

Postat av: Malin W

Hade Signe varit en pojke skulle hon hetat Alfred så det tycker jag. Tjejnamn så tycker jag Alice e fint.

2009-11-19 @ 21:39:02
Postat av: ELin

Jättefina namn! Axel å Ebba gillar jag starkt!:) Rut har vi funderat på själva..:)

2009-11-19 @ 21:54:56
Postat av: Sandra

Hej Malin. Jag tycker Alfred är fint.. Men Herman är fränt! Alice är vädligt fint.

Vad fin gardinen blev! Ni ser ut att ha det jätte fint i hela lyan.. Blir spännande o komma o besöka dej nån dag.

2009-11-19 @ 23:45:15
URL: http://sandralej.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag gillar Ellen och Axel!

2009-11-24 @ 09:58:44
Postat av: Therése

Rut och Sixten! Solklara favoriter!

2009-11-24 @ 20:32:45
URL: http://viripiri.blogspot.com
Postat av: susanne

Axel och Alfred e gulliga pojknamn. Alice och Ellen e gulliga flicknamn.

2009-12-01 @ 14:01:31
Postat av: Isabelle

Vi hade Ellen och Sixten också.. jätte fina namn

2009-12-17 @ 23:54:25
URL: http://isabellewester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback