Havandskapspenning

Då har man lämnat avd 5 för den här gången... Känns väldigt konstigt. I går var min sista dag, stressig som bara den! Städade mitt skåp, signerade alla gamla anteckningar, bjöd på choklad och avslutade dagen hemma hos Sandra där vi fikade. Kände både skönt och sorgligt att gå hem. Skönt för att jag känner att kroppen inte orkar som tidigare och sorligt för att inte träffa kompisarna så ofta...

I veckan har vi varit på vår första föräldraträff. Väldigt bra information, mycket man inte vet.  Gruppen var ganska stor men jag blev lite förvånad över åldern på deltagarna. Vi (och en tjej till) var absolut de enda som var under 30. De andra var säkert mellan 35-40 år. Både förstföderskor och andragångens.

Har gjort ett besök till hos barnmorskan. Blodtrycker var bättre, hurra! 140/75!! Mitt blodvärde hade också gått upp, tror det var 124, nästan perfekt om jag får säga:) Vikten står relativt stilla, vägde 80,6 kg sist, trodde nog aldrig att jag skulle uppnå de siffrorna! Hjärljuden på bebisen var bra, men tror de gick i 160 den här gången.
Jag ska träffa barnmorskan en gång i veckan och läkaren varannan vecka!

Magen v.31
 

Helgen har vi välplanerad:) I kväll blir det givetvis fredagsmys med idol och 2-rätters.
I morgon ska vi på middag hos min faster och hennes Bert.
På söndag ska vi till ikea med mamma och pappa.

Nu ska jag nog tända ljus och starta upp med lite fredagsmys:)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vad skönt att BT har gått ner och att Hb har gått upp! Låter som en trevlig helg! Vi ses nästa vecka, ser fram emot simhallen, får man bada i lilla basängen tror du:) ?

2009-11-13 @ 21:43:50
Postat av: Elin Biggis

Härliga värden!! Hoppas verkligen de håller i sig, men du, återigen, när är det beräknat att liten kommer då?

Ha en skön viloperiod..:) Kram!

2009-11-14 @ 20:25:30
Postat av: Malin-mamma till sam

Vad fin mage! En riktig kalaskula!!:)

DU du som vet, bör man vaccinera barnen nu när de över 6 mån kan ta? Kan man lita på vaccinet? Eller bör man vara rädd för biverkgningar? Man kan väl iaf inte dö av vaccinet? Vad hade du gjort om ditt barn var i den åldern att han/hon kunde ta? Kram

Postat av: Anne-Lie Hed

Hej,

Skönt att få vara hemma och ta det lugnt ett tag kanske. Du har en fin mage må jag säga :)

Hoppas att du ska få må bra de sista veckorna innan bäbisen kommer!

Stor Kram

2009-11-16 @ 16:44:48
Postat av: E

2009-11-16 @ 22:11:07
Postat av: Sandra.

Vad härligt att det börjar ordna till sig Mallan. Kommer sakna dej på jobbet. Ses vi på fredag? Kram

2009-11-17 @ 23:55:54
URL: http://sandralej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback