man ska inte vara vaken på natten

därför ska man inte jobba natt, det är omänskligt!!!
Sitter på jobbet just nu och önskar att klockan vore sju och jag fick gå hem. Jag är trött, har ont i magen, är hungrig , mår illa, ögonen svider och vet egentligen inte om det är så bra att jag jobbar natt ???

I dag fick jag hem en beställning från ellos, tro det eller ej men jag ska inte skicka tillbaka någonting, riktigt bra faktiskt:)

I dag börjar sweden dance här i Västervik, hoppas verkligen att det kommer att bli bra. Vi ska gå fredag och lördag men kurser hoppar vi över.

Nu ska jag börja mitt antibiotikarace, det tar väl bara ett par timmar :)

En sak till med nattjobb, man träffar ju knappt patienterna, uselt! MEN en bra sak, man slipper telefonen som ringer i ett :)

Tack å hej!

Kommentarer
Postat av: ELin

Då är vi två då! Tror inte att det är så bra (mest för att man själv inte mår bra) att jobba natt i ditt tillstånd. Men du gör det väl inte 100%? Hur länge måste du gå på nattskift? Efter sommaren borde du få slippa tycker jag...

Jag längtar efter ett mån-fre jobb, 7-16...fast om man nån gång hamnar där längtar man väl tillbaka till skiftgången..:) Kram å sköt om er!! Skulle vara kul med en magbild...:)

2009-07-30 @ 01:45:16
Postat av: Elin

Då är vi två då! Tror inte att det är så bra (mest för att man själv inte mår bra) att jobba natt i ditt tillstånd. Men du gör det väl inte 100%? Hur länge måste du gå på nattskift? Efter sommaren borde du få slippa tycker jag...

Jag längtar efter ett mån-fre jobb, 7-16...fast om man nån gång hamnar där längtar man väl tillbaka till skiftgången..:) Kram å sköt om er!! Skulle vara kul med en magbild...:)

2009-07-30 @ 01:45:48
Postat av: Elin igen

Skönt med bara tre nätter kvar! Jag tycker det har varit skitjobbigt att jobba natt i sommar verkligen, inget jag skulle kunna göra på heltid!

Det är en hel del kvar att fixa till bröllopet, å jag börjar få lite smått panik. Så mkt att tänka på, å man vill ju verkligen inte glömma ngt viktigt!!:)

2009-07-30 @ 05:14:01
Postat av: sara

Då är vi tre! Nattjobb suger! men det finns iaf några positiva grejer med det, ett har du redan nämnt 1. man slipper telefonhysterin och 2. man får liiite mera tid med familjen får jag för mig. Jag går natt nu och kommer göra det större delen av hösten, jag hoppas det kommer att funka! Men nattmänniska är jag inte och jag tror heller inte att ngn är det igentligen. Folket skall sova på natten, punkt slut! Ha de bra! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback