SPA

I går hade mamma och jag en jättemysig dag med Thailunch på stan, lite shopping och 2 timmar i bubbelpoolen på Spa´t. Vi bubblade, badade bastu, åt frukt, la en ansiktsmask, skrubbade kroppen och pratade.
 Den goda fruktbrickan och cider:)

 Mamma njuter i bibblet!

 Jag har lagt en ansiktsmask, därav den glansiga huden:)

Efteråt åkte vi till Birgitta och tittade på hennes 4 små söta kattungar, tror knappt de var en vecka gamla så än så länge var de för små för att man ska bli förälskad. Jag kommer (eller vi kommer), nog att skaffa en katt till våren, tror att vi ska ta en från katthemmet. Det e ju så mysigt!!

Jag börjar bli lite nervös inför Italien resan, det är ju väldigt stort och väldigt många liftar och väldigt många branta backar... och jag har väldigt många ben i min kropp..... Ser iaf fram emot soliga och fina dagar och kanske blir jag skaplig på att åka slalom:)

Nu har jag inte längre någon sjuksköterskestuderande med mig. Självklart är det skönt när man kan jobba på utan att behöva tänka på att undervisa men det känns nästan lite tomt när man e själv igen. Allt hänger ju på hur den studerande är men den här gången gick det jättebra och hon var gullig och gav mig en biobilett sista dagen så kanske han man lyckats med något utan att stressa ihjäl henne:)

En liten detalj som jag tror att lärarna på sjuksköterskeprogrammet glömde att säga är att när man han mycket medicinsk kunskap så drabbas man i snitt av en livshotande sjukdom i veckan!! I dag har jag buksmärtor med utstrålning mot höger sida och när jag känner efter lite kan jag även känna hur det värker på Mc burney punkten, eller är det en salpingit? ilius? Förmodligen är det ingenting annat än det vanliga....hypokondri!

Snart ska jag se på lyxfällan, ett usel program som jag bara inte kan låta bli att titta på.

Tack å hej!!!

Kommentarer
Postat av: Lina V

Jag hoppas att du har tänkt skaffa katten efter den 18 maj? skulle uppskatta om det var djurfritt när vi kommer!

Inte behöver du vara orolig för Italien, vi kommer ju att göra succe du och jag... haha kommer du ihåg på seminariet vi hade om skelettet? då disskueterades det ju flitigt om benet man har mellan tummen och pekfingret, så se bara till att behålla det benet intakt:)

2009-02-19 @ 22:10:13
Postat av: Lisa

hola Guapa! jag läser hos dig osså :-) Roligt att se att du mår så toppen! Jag har bytt till card nu serru..roligt men jag känner mig som ett jävla blåbär... :-)

Kram och trevlig helg.

Postat av: Elin

Hoppas du är bättre i magen, annars kan jag förklara exakt hur ont det gör med appendicit!:) Jag HOPPAS att ni skaffat kattunge tills vi ska ner, det är ju så mysigt när de är små!:)

2009-02-20 @ 16:37:41
Postat av: Lina B

Det blir tredje gången gillt med katt och det kommer nog att bli toppenmysigt!! Klart ni ska ta en kattunge, tycker jag!

Jag har blivit sjuk idag, hoppas på ett snabbt förlopp så det inte påverkar helgen!!! Febrig och väldigt hängig:( Men jag har några dagar på mig att bli bättre...

Imorgon ska vi till sjukhuset med Ossian och röntga urinvägarna, känns jättejobbigt att det kommer att göra ont på honom med katetern och allt...

Kram

2009-02-24 @ 21:35:37
URL: http://vintertjarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback