Nu är det nära...

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 9 dec 2009.
Din graviditet startade Fre 10 apr 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 24 apr 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 244 av 280. (87,1%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 5 fulla dagar (v34+5).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 14 jan 2010
Du har 36 dagar kvar till beräknad förlossning.

Det här känns helt overkligt men underbart, snart e det lilla livet hos oss:)

Kommentarer
Postat av: Therése

Iiiiih! Ja, nu är det nära. Hur mår du nu i sluttampen?



Grattis på namnsdagen också!

Postat av: Therése

Jag vet inte riktigt vart jag ska svara men jag antar att du kollar din blogg mer än min så det får bli här! :)

Det beror ju på lite vad man har för ligginsats, har ni mjuklift eller hårdlift? Vi hade mjuklift först och i den räckte det gott med bara overall, den var så ombonad ändå och inte var det särskilt kallt medan vi hade den vagnen. Nu har vi hårdlift och i den är det ju rymligare men eftersom temperaturen inte krypit under nollan än kör vi med fodrad fleeceoverall och filtar, har med en extra vid behov liksom. Blir det riktigt kallt ska vi lägga i en fårfäll eftersom det är underifrån kylan kommer. Vi har en åkpåse också men den har hittills varit alldeles för varm. Har du inte köpt redan skulle jag kanske vänta (och spara några slantar) och se hur vintern blir.

2009-12-10 @ 14:44:54
URL: http://viripiri.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh, jag rös i hela kroppen när jag läste! NU är det nära som sagt!!! :)

Grattis på namnsdagen!



Kramar

2009-12-10 @ 16:49:21
Postat av: Malin-mamma till sam TÄVLA HOS MIG!

Tjingeling. Har du inget att göra kan du tävla hos mig!:)

2009-12-10 @ 20:54:28
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Malin

Någon kommenterar utan att skriva namn....????

2009-12-10 @ 22:55:51
URL: http://malinisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback