Huvudvärken....

Den har verkligen inte blivit bättre... I går när jag kom hem från stan ringde jag till förlossningen för lite rådfrågning och de tyckte absolut att jag skulle komma in, speciellt eftersom mina händer har svullnat upp mer...

Ringde till Thomas som kom hem och vi åkte till förlossningen. Fick träffa en jättetrevlig banmorska, Beata.  Blev uppkopplad på med ctg och bebisens hjärta pickade på som bara den... mellan 130-170 hela tiden, (kanske en flicka ändå). Blodtrycket var bra, 130/66. Blodproverna de tog (toxprover), var också felfria. Ingen äggvita i urin. Man kunde se på ctg kurvan att jag hade regelbundna och ganska täta sammandragningar men det var ok eftersom de är smärtfria, men det känns ju som om bebisen kan komma tidigare...

Hur som helst så var det skönt att veta att allt var bra. Huvudvärken kommer säkert från nacke och axlar. Samma tid förra året hade jag jättemycket spänningshuvudvärk...

Det var bra för oss att få träna på att åka till förlossningen också, vi gick givetvis fel så nästa gång vet vi:) Kan ju vara lite mer akut då:)

Thomas kommer att bli världens bästa pappa och världens bästa stöd för en mamma, han är det bästa jag har! (börjar nästan grina när jag skriver det) Hoooormoner!!!!

Nu ska jag ut till min lilla mamma i Loftahammar!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra B

Skönt att allt är bra med dig och bebisen! Det är verkligen nära nu, kanske inte vore helt fel om bebisen tittade ut liiite tidigare, de sista vekorna är ju långsamma. Beata är kanon, jag hade henne på MVC.

Kram!

2009-12-01 @ 11:46:14
Postat av: Emelie

Skönt att det var bra! Joo det vore ju trevligt om bebben kommer lite tidigare men inte nu =) Vi ses i morgon, redo för julbuffé =)

2009-12-01 @ 12:42:17
Postat av: Sandra.

Skönt att allt såg bra ut då. Du får kanske prova en annan kudde. Kommer ihåg att du hade sån där lång period förra året med huuvdvärk, snackade vi inte om nån bettskena då? Kanske går med lite kludd? :) Fin kärleks förklaring, Thomas får knåda dej lite i nacken =) Kram

2009-12-01 @ 17:03:28
Postat av: Ankan

Gud jag hör verkligen din röst när du skrivet hormoner :) Saknar dig. Håll kvar krabaten en stund till, knip på.



Massor av kramar till er.

2009-12-01 @ 20:52:57
Postat av: Anne-Lie

Skönt att allt ser bra ut! Jag förstår verkligen din känsla när du beskriver Thomas och vad han betyder för dig. Visst visste både du och jag innan graviditet att vi valt fantastiska sambos men.. det är verkligen upp till bevis en sån här gång...en sån här situation med oro, hormoner och nervositet! Härligt att du har hittat en sån bra som Thomas! :)

Lycka till och en STOR KRAM till er!

Postat av: Lina B

Skönt att det ser bra ut! Snart få ni träffa lill-Rut! Ska bli så otroligt spännande!!!

2009-12-03 @ 12:43:25
Postat av: Malin-mamma till sam

Tror det är en tjej! Ser ut som det på magformen! Hoppas du mår bra och kan sova någorlunda snart är bebis här! Vilket bf har du? Kram

2009-12-03 @ 20:38:38
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spännande! Lovar att det är helt underbart med bebis!! Min lilla är sju veckor nu, går sjuuukt fort... Lycka till!!

2009-12-07 @ 09:10:29
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback