Hemma igen

och det känns jätteskönt med tanke på kistan!
Julen i skåne har varit super mysig. God mat, träffat hela familjen Höjrup i flera dagar, träffat Thomas kompisar, julhandlat och tagit det lugnt. Vi fick en vit jul och det var ju toppen:)
Julafton började vi fira redan på morgonen hemma hos Johan och Camilla, de bjöd på julfrukost, som i och för sig varade till kl. 13.30...:) Ett bra betyg alltså!
Eftermiddagen ägnade vi till matlagning och julfix inför kvällen, då vi firade med Thomas familj och delar av släkten. Trots att jag inte firade jul hemma var det en jättebra julafton.
Bebisen har sprattlat på hela veckan, känns ibland som om mitt högra revben ska ryka! Det har blivit en del sittande på trästolar eftersom vi hälsat på en del och ätit skånska middagar (de sitter alltid lääänge och äter), och det har varit otroligt jobbigt för rygg, mage och bäcken... Jag har givetvis fått dispens att lägga mig i soffan en stund:)

Julafton:
Julfrukost hos Johan och Camilla:

       

Julaftonskväll i Bonnarp:
   

Känns som om jag klagar väldigt mycket över mina svullna händer och fötter men ta en titt på mina fötter och vader, det här är ingen extrem bild, så här ser de ut varje kväll, trots stödstrumpor:


Magen växer så det knakar, är nu i slutet av v. 37. Bara 3 veckor kvar tills BF!!
 

Fick veta att jag har lite läsare till min blogg i skåne. Har faktiskt funderat en del på vilka som läser min blogg, ser ju på statistiken att det är många som är inne på min sida men det är ganska få och alltid samma som lämnar en kommentar.... Så, om jag inte vet att du läser kan du väl skriva en kommentar... mest för att det är kul för mig att veta:)

I kväll blir det film, filt och soffläge!! Det hör till ovanligheten en juldag kan jag ju säga men så är det och för mig känns det som en perfekt juldag:)
I juldagarna ska vi även fira jul med mamma, pappa, Mimmi, Kalle, Birgitta, Klas och Robert. Vi ska fira mammas födelsedag, gå på mellandagsrean och fortsätta fixa för ankomsten. Det bästa är att Thomas ska  vara ledig hela helgen:)

God fortsättning!!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hua, stackars fötter å ben! Ligg på soffan så mycket du kan tills ankomsten!

God Jul på er också, hoppas nyåret blir mysigt! Kram

2009-12-26 @ 08:58:36
Postat av: MalinW

God fortsättning! Oj vilka svullna fötter och ben!!! Kan tänka mig att det där är jäkligt obehgaligt. Har du fått stödstrumpor på mvc som går upp över magen? Det hade jag de var riktigt bra, lite svåra att få på dock.

2009-12-26 @ 13:41:18
Postat av: Sussie

God fortsättning!

Ser att dina fötter ser precis ut som mina då jag väntade Emma och usch va ont de gjort sista dagarna innan. Eller förresten, jag låg mest då för att få ner bltr :)

/ Sussie

ssk

2009-12-26 @ 14:40:50
Postat av: johanna w

Hej Malin! Jag brukar vara inne och läsa ibland :) Roligt att se att du haft en fin jul, och vad fin magen är. Sköt om dig och god forsättning! Kram

2009-12-26 @ 18:24:47
Postat av: Catharina

Jag läser! O väntar med spänning på bebis.. ;-)

Postat av: Ankan

DU vet att jag är inne regelbundet :) Otroligt att fötterna kan bli sådär, jag skulle beklaga mig hundraåtti gånger om dagen, minst. Minns att Biggis fötter såg liknande ut. Men nu är det nära! Känns som att det var nyss vi var hos dig och fick veta nyheten :)



Det blir nyår i götet. Men flyttplanerna finns där...



Massor med kramar till dig och din familj vännen. Å gott nytt år!

2009-12-27 @ 15:28:47
Postat av: Jenny S

Jag är inne och läser lite då och då. Himmel vilka fötter!! Måste kännas konstigt... Skönt att det inte är så länge kvar nu, håller tummarna för dig...

Kram

2009-12-27 @ 17:54:01
Postat av: Karolina

Oj oj oj .... sånna fötter känner jag igen ler Fick oXå så under min första graviditet ...



Kuligt med en jul i Skåne .... -fira min jul där förra året med min familj ... men detta året fick vi fira i Norrland med sambon familj :P Men nästa år så .....



Lycka till med sista veckorna av graviditeten :)



//Karolina

2009-12-27 @ 20:36:08
URL: http://sweetypajen.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej på dig! stackars dina fötter och vader :( men snart är det över ;)

Vilken fin mage du har!

Hoppas förlossningen går kanon!

2009-12-28 @ 10:24:45
Postat av: Sandra B

Jag tittar in här ibland :) Trevlig fortsättning till er!

Kram

2009-12-28 @ 16:21:37
Postat av: Lina B

Stackars dig, kära kära vän! Men nu är det inte långt kvar och belöningen är enorm för allt slit och ont! Ring snart, jag har inte fått tag på dig när jag ringt!



Många kramar från Vintertjärn

2009-12-29 @ 12:17:22
URL: http://vintertjarn.blogg.se/
Postat av: Lena Isaksson

Hej Malin

Jag är inne rätt så ofta och kollar lite hoppas den lilla ungen kommer snart men vi väntar gärna till efter nyåret kramar mamma

2009-12-29 @ 15:19:27
Postat av: Mary

Hej! Vet inte om du minns mig :-) kompis med både Kicki och Lina, jag brukar vara inne ibland och se hur det står till med er och magen. Väntar med spänning på att h*n ska titta fram :-)

2010-01-04 @ 21:49:24
URL: http://frokenkrumbukta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback