2009

Firades in i Ängelholm, känns overkligt att det nu är 1 år sedan. Så mycket har hänt under det här året!

Det största är givetvis att jag blev gravid. Den 14 maj visade stickan ett plus. Extremt omtumlande men underbart! Då visste jag inte att det väntade 12 veckor med en konstant bakiskänsla. Det gick över och det blev helt ok att vara gravid. Så småningom kunde vi börja känna det lilla livet i magen, för första gången kändes det att det var verklighet! Kroppen förändrades, humöret och kärleken! Jag har aldrig varit tjockare, känsligare eller lyckligare! Nu återstår bara 2 veckor (förhoppningsvis inte mer), tills vi får träffa vårt lilla barn!!

På jobbet har det egentligen inte hänt så mycket förutom att jag fått fast tjänst. Väldigt skönt och roligt med tanke på att jag trivs fantastiskt bra. Arbetskamraterna är toppen och tackvare dom känns det alltid roligt att gå dit. Det har varit mycket förändringsarbete och det har till och från varit jobbigt men så otroligt nödvändigt, utan det hade jag inte velat jobba kvar! I dag kan man räkna med att få äta sin lunch, ett stort framsteg!

Den sista halvan av året har husletandet varit i fokus. Vi har tittat på en del objekt men inget har haft allt. Thomas och jag börjar nog förstå varandra lite bättre när det gäller hus, läget och omgivningen. Det kommer nog att ta tid innan båda är nöjda men det är viktiga detaljer som måsta stämma! Vi startar 2010 med att titta på ett supergulligt hus som Thomas är förälskad i, frågan är bara om jag kommer att klara av avståndet till stan, till civilisation??? (hemnet: Odensviholm, Stenserum, haga 2).

Vi har semestrat lite också. I mars var vi på en skidresa i Italien som var otroligt rolig. Tänk att jag lärde mig att stå på ett par skidor, att jag faktiskt åkte röda backar utan problem, känner mig stolt över det! Fortsatte skidåkningen en helg i Åre med Lina, Jonas, Ossian, Kicki, Anneli och Kobbe.
I juni/juli tog vi Thomas nya buss och åkte runt och campade. Det blev dansveckan på Öland, Österlen, sydligaste skåne, Sakanör och Ängelhom. Trots mitt illamående hade vi en fantastisk vecka tillsammans.

En stor brist detta året har varit träning!! Herregud, jag som alltid tränat har helt lagt av! Har känt panik och ångest över det men mitt nyårslöft får nog bli att ta mig ut mycket med barnvagnen:)

Ser fram emot 2010, känner på mig att det kommer att bli ett fantastiskt år! Året kommer att firas in med J:et, Markus, Sofie, Ulf och Björn. (Annika och Henke fick åka till BB).

Livet kommer att förändras väldigt mycket, vilket är både spännande och lite otäckt. Jag är så glad och tacksam över att jag har Thomas, att det är vi. Han trollar bort alla obehgliga känslor och ersätter dom med lycka!

♥ Jag och Thomas från nyårsafton 2008-09!!! ♥


Gott nytt år alla mina nära och kära!!!


Kommentarer
Postat av: Malin-mamma till sam TÄVLA HOS MIG!

Hade ni det bra igår??? Snart kommer bebbe!

DU kan väl messa mig när bebis kommit?

Kram

Postat av: Elin

Mysig summering!:) Hoppas ni slipper vänta allt för länge på tillskottet!:) Kram å gott nytt år!

2010-01-04 @ 10:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback