Helt slut

efter att ha jobbat tre dagar i rad. I dag efter jobbat gick jag på ett sjukt jobbigt pump pass också, välbehövligt men apjobbigt!
I kväll har David och jag spacklat i vardagsrummet, satt upp gardiner i sovrummet, lagat kycklingwok och lite små saker. Nu har David åkt till RPK för att jobba natt. I morgon ska vi tapetsera om david e pigg och glad:) Tror att Peter skulle komma och hjälpa oss.

I bland undrar jag verkligen vad jag valt för jobb?? Ibland är det roligt, lärorikt och riktigt intressant men vissa dagar är så hemskt tunga. Att få se hur orättvist livet kan vara och vilka öden människor kan ha... Funderar ibland på om det är värt det...
I dag när jag satt på bussen på väg hem från jobbet höll jag på att börja grina. Det kom ett pensionärspar och gick hand i hand, de var säker 80 år. Herregud vad söta de var och då slog mig tanken, vad lyckliga de är som får leva tillsammans så länge. Tänk så många människor som lever ensamma, som förlorar sina kära tidigt, som kanske aldrig hittar kärleken igen.... Tror att man blir lite skadad av jobbet eftersom man så ofta ser förhållanden av olika slag där livet tar slut.... .
Man tänker verkligen mycket på sina nära och kära, älskar er!

Nu ska jag snart sova men först ska jag se vem som åker ut ur Let´s dance. Det måste bli Lasse nu!!

Godnatt och trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback