Mallorca, hemma, kräftskiva

Ja det har hänt en del sedan jag skrev sist...  Jag börjar med Mallorca. David och jag var där en vecka och hade det underbart. Värmen var perfekt både i luften och havet, dock lite för kallt i poolen:) Första två dagarna var det molnigt så vi hade lite panik i början men vi upptäckte snart charmen med att ligga och läsa ute utan att få märken efter solglasögonen eller att kisa ihjäl sig.... Åt ute varje lunch och kväll så kalorierna har vi inte snålat på:) Läste iaf två helt underbara böcker, dom måste ni läsa:
Svek, Karin Alvtegen
Män som hatar kvinnor, Stihg Larsson.
Efter utlandet åkte vi direkt hem till mamma och pappa. Där tog vi det mycket lungt:) Var och hälsade på morfar och farmor. Farmor hade blivit mycket sämre. Hon vaknade inte när vi var där så jag stod en stund och tittade på henne, som ett litet barn sov hon.
J:et bjöd på kräftskiva på lördagen, och där var det verkligen fullt ös. Till och med David var chockad, kan säga att snappsen flödade, likaså sångerna:)
De sista dagarna spänderade vi på Väderskär. Vi hjälpte pappa att bära ved, mamma och rensa land, badade i havet, åt mycket onyttigt och tog det väldigt lungt.
I torsdags gick vi en stund på stan i Linköping innan vi åkte hem till Sundsvall. Väl hemma åkte vi och hälsade på Mårten i Silje, han såg ut att må väldigt bra:)
Vi gick på stan och shoppade lite, jag köpte ett par nya jeans:) I lördags hade vi en försenad inflyttningsfest. Den var riktigt lyckad:) Förutom en sak, det kom folk som vi inte kände... kompisar till kompisar och av någon konstig anledning försvann det sprit för väldigt många, plus att någon öppnade vin/spritflaskor som vi fick i present! Kan säga att mina kompisar gör inte så! Sedan finns det en del som inte verkar ha något hyfs alls, spottar lössnus i diskhon utan att spola bort... Jag vet att jag låter som en gnällkärring men det finns väl gränser...
Har inte tid att skriva mer just nu, måste städa trapphuset:(
2 dagar semester till:)
David och jag efter en tapasafton...
David och jag på mallis

Kommentarer
Postat av: Ankan

Härligt med lite blogg igen Roffe. Tack för inflytten i lördags det var riktigt trevligt, synd med spriten... en del har inget hyfs. Själv ska jag lägga av med drickandet inte på grund av mitt tidigar "tapp av förtroendet för alkohol" för DET var det då inga problem med den här gången. Men det kan vi ju snacka om någon annan gång kanske:) Förövrigt snart är det Mara hela helgen! =) Kram!

2006-09-04 @ 19:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback