Vad har hänt sen sist??

I dag har jag iaf varit på utbildning om PD, och kalk och fosfatbalansen, mycket lärorikt. Känns som om jag lär mig hur mycket som helst ändå kan jag aldrig någonting... På eftermiddagen hade vi en föreläsning om bemötande och hur man ska informera patienter på bästa sätt. Föreläsaren var utbildad psykoteurapeut och riktigt bra. Vi fick göra massa övningar och diskutera saker... Är helt snurrig i huvudet nu...
Måste bara säga att jag älskar min avdelning och folket. Trivs som fisken i vattnet. Unga roliga och väldigt hjälpsamma:) Även att jobbet ofta e stressigt och slitigt skulle jag aldrig byta bort min plats. Kärlek till avd. 24!

Vad har jag mer gjort sen sist?? Sett ganska många filmer så här kommer lite tips om vad ni ska se och inte se:
Wallander, Jokern: Riktigt bra faktiskt, nästan den bästa av Wallander.
Heartbreake hotel: Den sämsta film jag sett. fattar inte hur man kan få göra en sådan usel film. Den var bara pinsam och helt meningslös.
Efter bröllopet: (såg den på bio), En superbra film. Händelserik, kärlek, besvikelse, sorg, den hade verkligen mycket. Jag grinade i ca 1 timma nonstop. Har man lätt till gråt så kan denna film vara mer påfrestande än givandet men jag älskar den! (David tyckte oxå om den trots att den var svensk).
Zozo: Har bara sett en del av den men den verkar bra:) Misstänkter iof att jag kommer att grina igen!

I går satt jag och tittade lite på vidarutbildningar. Känner att jag måste vidare.... Inte riktigt än men jag kommer helt klart vilja plugga något mer... Barnmorska är ju väldigt lockande. Tittade på studieplanen i Linköping och jag måste säga att det ser intressant ut:) 11 p. förlossningskonst sedan blir det ut i verkligeheten och förlösa:) Fråga e ju bara hur det skulle gå med min blödighet.... Kan nog bita ihop i de sorgliga stunderna men i de lyckliga grinar jag ju som mest...
Känner även att IVA-ssk. skulle vara kul, man borde ju verkligen få lite erfarenhet från akutsjukvård... Som sagt jag ska nog vänta ett tag till eftersom jag inte  e 100% säker men jag ska nog söka till barnmorska nu iaf bara för att se om jag kommer in, spännande:)

I kväll är det Bonde söker fru sedan är det Lost:) Ska bara äta och spinna först:)
David och Andreas e på väg hem från ICA, det e dom som ska laga mat, lyxigt:)

Kommentarer
Postat av: Ankan

Hello babe! Daniel kom inte iväg på lilla lördag så vi har inte köpt några dansbiljetter:( Men det löser sig nog :) kramkram

2006-11-22 @ 22:28:33
Postat av: Elin

Kul att höra av dig igen, var ju ett tag sedan! Ska du flytta till Linköping nu då?

2006-11-23 @ 17:25:45
Postat av: Ankan

Hoppas inte det..(dina flytttankar menar jag) men jag vet ju att du vill söderut såsmåningom :/ Danile har fått tag på biljetter till dansen nu iaf!

2006-11-23 @ 19:42:55
Postat av: Elin

Om inte Björn eller Sara ska ha det så får vi låna det, ska be Krister fråga på måndag!

2006-11-25 @ 12:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback