Alla helgons dag

är det i morgon. Skulle vilja gå i kyrkan och tänka ett ljus för mitt helgon men jag jobbar så jag måste nog sova i morgon. Kommer ihåg den första Alla helgonahelgen efter att hon lämnat oss, vi var hemma och gick i kyrkan. Prästen läste upp namnen på de som lämnat oss de gångna året, när pästen sa Linda Isaksson kändes det som första gången mamma sa att hon hade dött. Alldeles tyst var det i kyrkan, vi satt tätt tillsammans, och tårarna rann.... Kommer så väl ihåg tomheten, hjälplösheten och jag trodde aldrig att någon skulle kunna förstå, vet inte om det är någon som gör det heller??
Det här är 6:e Alla helgona utan Linda, jag tror jag tänker på henne varje dag på något sätt... Jag vet att hon finns hos mig, men ibland gör det så satans ont, jag skulle göra allt för att få krama och hålla om henne en gång till, hon var min bästa vän...
Jag vet att david på något sätt förstår mig, han vet hur det känns att förlora någon. Visst är det jobbigt när man förlorar en mormor eller morfar men det är liksom tidens gång... Det ska vara så även om det sätter djupa spår. Att förlora någon som man har räknat med att ha med sig hela livet sätter sår som aldrig läker.
Älskar dig min ängla syster.

Nu till något muntrare. jag har varit jätteduktig och tränat alla dagar denna vecka:) Nu jobbar jag natt i helgen så nu blir det bara, jobba, äta, sova. Har varit ledig hela veckan och då har jag:
Shoppat: smink, 2 tröjor och en t-shirt.
Städat lägenhet och trapphus
Tränat
Lagat matlådor
Ringt mamma
Varit på IKEA med Lina och Kicki
Träffat Roffes gäng
Tittat på film med David och Andreas
plus massa andra saker, känns bra å jobba när man har hunnit göra roliga och nödvändiga saker på sin ledighet. Det tråkiga är bara att david är ledig när jag jobbar och tvärtom:(
I kväll har det varit idol och danny åkte ut, skandal! Cissi måste åka ut nästa vecka, hon suger! I det hela hejar jag på Markus, han har allt!

Natten här på jobbet verkar bli skaplig, en del vändningar men annars helt ok, hittills!

Nu ska jag bland lite dropp! Sov gott alla och ta vara på era nära och kära, Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ledsamt det låter, jag kan nog inte ens föreställa mig hur det känns. Det enda jag kan känna är paniken över något sådant. Men du är stark som orkar skriva om det, verkligen.
Hoppas ni får en mysig helg. Här ska det packas, på måndag åker vi! kram Malin

2006-11-04 @ 11:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback