Tomheten

är oändlig efter Mårten. Går runt i lägenheten och tittar där matskålen skulle ha stått, hyllan i garderoben där han brukade sova, fönstret där han satt och tittade ut.... Saknaden efter honom är så stor. För att inte bryta ihop måste jag tänka på hur lycklig han var i dag när han för första gången fick springa fritt i det gröna gräset, jaga humlor och fjärilar. david och jag satt på gräsmattan och tittade på honom, han kuttrade och sprang fram och tillbaka. Ibland kom han fram och strök sig mot oss, precis som tack. Jag tror att han kommer att få det jättebra i Silje. Jonas har ju en kattunge som heter Pipen som han kan leka med. Mårten såg ut som en jätte brevid honom:)
Vi stannde i Silje hela dagen och grillade med Jonas och Andreas. Kändes skönt att få vara med Mårten en hel dag innan jag lämnade honom. När vi skulle åka hem var han så trött att han bara morrade när jag lyfte upp honom. Pussade och kramade honom så mycket jag bara kunde. Sända all min kärlek och hoppades att han skulle förstå.
När david och jag lämnat tillbaka bilen, tog vi en promenad och pratade givetvis om Mårten. Vi kände att vi tagit rätt beslut men vemodet att lämna honom var stort.

Mårten du kommer alltid att finnas i mitt hjärta, älskar dig!

Mårten min unge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback