sol, Mårten, lägenhet å jobb!

I dag har det varit superfint väder igen...:) Det är så skönt att äntligen få en sommar då värmen håller i sig. Har varit och badat på sporthallsbadet, mycket barnfamiljer men helt ok. Gick en sväng på stan efter det och då träffade jag Muffen så vi tog en fika.

I går hade vi en underbar dag, förutom bakfyllan:) Vi var på tranviken med Ankan och Daniel. Sedan lånade vi Ankans bil och åkte och hälsade på Mårten. Det var så kul att se honom igen:) Han sprang och kurrade i det gröna. Det tråkiga är att Jonas förmodligen kommer att flytta till stan snart och då har vi inget hem till honom:( Är det inte någon som vill ha världens underbaraste katt?? Han är iaf underbar när han får vara ute:) Pratade med Siv i dag, hon sa att man kunde prova p-piller på en hankatt så var det lättare att ha honom inomhus men jag vet inte om jag vill prova det??? Han är verkligen en utekatt, det bara lyser om honom när han får vara ute....

I dag fick vi se att lägenheten ovanför oss e till uthyrning och den är verkligen mycket finare än den vi har. Kakel, kliner, bubbelbadkar,slipade golv och fräscha väggar med en fondvägg och samma hyra som oss... Har pratat med han som bor där nu så vi får se, kanske flyttar vi en trappa upp:) Känns både jobbigt, onödigt och kul... måste verkligen fundera om det är värt det, vill ju egentligen köpa en bostadsrätt. Nu åker vi snart utomland och det ska blis å skönt att komma bort från stan:) Sedan åker vi hem till mamma och pappa, ska också bli helt fantastiskt. saknar dem så mycket nu, har inte träffat pappa på över ett halvår..:( Mamma var ju här i maj men jag saknar henne också.
Nu jobbar jag natt, min första av tre sedan har jag 3 veckor semester, helt otroligt:) Länge sedan som jag kände mig så lycklig:) (förutom den tragiska historien om Mårten).
Natten verkar iaf bli ganska lugn, trots att vi fått tre nya patienter på nolltid. Fattar inte att man alltid ska behöva ha överbeläggningar!!
Nu ska jag se till de kära patienterna!

puss å kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback